Η κυβέρνηση εξασφάλισε την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους παραχωρώντας στους κατασκευαστές 13,8 δισ. ευρώ από τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια, ενώ συμφώνησε και σε άμεση καταβολή αποζημιώσεων!. Επί της ουσίας, οι ανάδοχοι τα πήραν όλα και ίσως αυτό εξηγεί γιατί από χθες οι αυτοκινητόδρομοι δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι, μετά την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής και σε διαφορετικές χρονολογίες για το κάθε έργο, το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια. Με χρονικό ορίζοντα το 2038 και με βάση τα αισιόδοξα σενάρια του 2007, οι εισπράξεις θα έφταναν τα 22 δισ. ευρώ. Το μοντέλο έχει ανατραπεί και πλέον τα έσοδά του θα περιοριστούν στα 8,2 δισ. ευρώ, προφανώς γιατί παραχώρησε στους εργολάβους μέρος των μελλοντικών εσόδων του. Με «δωράκια» προς τους εργολάβους είχαν ξεκινήσει, αφού όπως αποκάλυψε ο υπουργός, το 2008 λόγω δικαστικών προσφυγών είχαν πάρει αποζημιώσεις 90 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο είναι ότι και μετά τις τροποποιήσεις των συμβάσεων παραμένουν «παραθυράκια» για νέες διεκδικήσεις, για αρχαιολογικά και απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Χθες έγινε γνωστό ότι οι αποζημιώσεις δόθηκαν σε δύο «τσέπες», που στην ουσία είναι μία. Οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις στα έργα ορίστηκαν στα 360 εκατ. ευρώ και άλλα 167 εκατ. θα δοθούν για διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των 1,2 δισ. ευρώ. Οι εργολάβοι ώς το τέλος του 2012 είχαν εισπράξει από διόδια 861 εκατ. ευρώ και θα πάρουν άλλα 600 εκατ. κατά τη φάση κατασκευής.
Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι, μετά την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής και σε διαφορετικές χρονολογίες για το κάθε έργο, το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια. Με χρονικό ορίζοντα το 2038 και με βάση τα αισιόδοξα σενάρια του 2007, οι εισπράξεις θα έφταναν τα 22 δισ. ευρώ. Το μοντέλο έχει ανατραπεί και πλέον τα έσοδά του θα περιοριστούν στα 8,2 δισ. ευρώ, προφανώς γιατί παραχώρησε στους εργολάβους μέρος των μελλοντικών εσόδων του. Με «δωράκια» προς τους εργολάβους είχαν ξεκινήσει, αφού όπως αποκάλυψε ο υπουργός, το 2008 λόγω δικαστικών προσφυγών είχαν πάρει αποζημιώσεις 90 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο είναι ότι και μετά τις τροποποιήσεις των συμβάσεων παραμένουν «παραθυράκια» για νέες διεκδικήσεις, για αρχαιολογικά και απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Χθες έγινε γνωστό ότι οι αποζημιώσεις δόθηκαν σε δύο «τσέπες», που στην ουσία είναι μία. Οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις στα έργα ορίστηκαν στα 360 εκατ. ευρώ και άλλα 167 εκατ. θα δοθούν για διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των 1,2 δισ. ευρώ. Οι εργολάβοι ώς το τέλος του 2012 είχαν εισπράξει από διόδια 861 εκατ. ευρώ και θα πάρουν άλλα 600 εκατ. κατά τη φάση κατασκευής.
Έχει ενδιαφέρον ότι ο Υπουργός, έδωσε μόνον τις τρεις συμβάσεις, αφού αυτή που αφορά την Κορίνθου-Πατρών δεν είχε υπογραφεί από τους εργολάβους. «Είναι στο Παρίσι», είπε αόριστα ο υπουργός αναφερόμενος στον επικεφαλής της κοινοπραξίας. Είναι πιθανόν να πρόκειται για ένα ακόμη παιχνίδι των εργολάβων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.