Οι θέση μας για το νέο "μεγάλο αδελφό"
Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια καταστρώνει το Υπουργείο Παιδείας για τον ασφυκτικό έλεγχο της ζωής στο σχολείο. Η νέα «καινοτομία» λέγεται «myschool». Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων και οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων παρέλαβαν την προηγούμενη βδομάδα, έγγραφο με την υπογραφή του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου όπου τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα myschool και το syrvey σε καθημερινή βάση!
Το νέο πληροφοριακό σύστημα, ζητά από το διευθυντή/τρια του σχολείου ή την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου να συμπληρώνει σε καθημερινή βάση ένα σωρό λεπτομέρειες για τη ζωή του σχολείου, σε πολύπλοκα πεδία που απαιτούν καλή γνώση της πληροφορικής και πολλές επιπλέον ώρες εργασίας. Κι αυτό φυσικά με την προϋπόθεση ότι ο υπολογιστής του σχολείου λειτουργεί, ότι ο υπολογιστής «σηκώνει» ένα τόσο βαρύ πρόγραμμα κι ότι ο διευθυντής/τρια ή η προϊσταμένη έχει γνώση χρήσης Υ.Η. Μελετώντας τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν, το βιβλίο του Όργουελ, 1984, σου
έρχεται στο μυαλό. Γιατί μόνο αθώο δεν είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα. Δεν είναι απλώς αποτύπωση της πραγματικότητας αλλά εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα με ασφυκτικό τρόπο.
Ας δούμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, γιατί είναι αδύνατον να καταγραφούν όλα (μόνο οι οδηγίες είναι σχεδόν 250 σελίδες)!!!
1. Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους; Τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά;
2. Τα στοιχεία εργαζομένων και μαθητών που απαιτεί να συμπληρώνονται, αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Ποια εγγύηση υπάρχει ότι δε θα «διαρρεύσουν» ή δε θα πουληθούν σε «φίλιες» εταιρείες ; Είναι γνωστό άλλωστε ότι στις μέρες μας οι «τράπεζες πληροφοριών» αποτελούν περιζήτητο εμπόρευμα.
3. Τι τα θέλουν όλα αυτά τα στοιχεία ; Δεν τα έχουν άραγε ; Δεν τους φτάνουν πια τα νούμερα του survey ; Δεν εμπιστεύονται τους διευθυντές ;
4. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών σε καθημερινή βάση. Γιατί το υπουργείο χρειάζεται να κάνει κεντρική πανελλαδική καταγραφή; Γιατί όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.) θα καταγράφονται κεντρικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό;
5. Οι άδειες των εκπαιδευτικών. Από πότε οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα και όχι από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία;
6. Η καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει καμιά σχέση με τη μισθοδοσία ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί;
Το υπουργείο παιδείας μπερδεύτηκε!
Νομίζει ότι οι σχολικές μονάδες έχουν γραμματειακή υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τόσο όγκο δουλειάς ή ότι το εργασιακό ωράριο των διευθυντών είναι 24 ώρες την ημέρα και αγνοεί ότι οφείλουν να ασκούν και το διδακτικό τους έργο; Αγνοεί ότι το σχολείο ασκεί κυρίως και πρωτίστως
εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο;
Δεν εξηγείται διαφορετικά η εντολή να συμπληρώνουν όλες αυτές τις φόρμες καθημερινά, αντιμετωπίζοντας τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως διοικητικό προσωπικό που έχει ως μοναδική αρμοδιότητα του να ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα. Έχει χαθεί το μέτρο από το υπουργείο παιδείας, την περιφέρεια και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης μια και έχουν φτάσει στο
σημείο πολύ συχνά, να καλούν τους διευθυντές να απαντήσουν μέσα σε μία ώρα, ακόμα και σε μέρες απεργίας, λες και είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται μονίμως πάνω από τον υπολογιστή και να αναμένουν πότε το υπουργείο θα «ξαναχτυπήσει»! Να πληροφορήσουμε λοιπόν, τον υφυπουργό, ότι με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, οι διευθυντές/διευθύντριες των δημοτικών σχολείων έχουν διδακτικό ωράριο ανάλογα με την οργανικότητα των σχολείων που προΐστανται ενώ οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι νηπιαγωγείων δεν έχουν απολύτως καμία απαλλαγή και έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, ανάλογο του νηπιαγωγείου.
Να τον πληροφορήσουμε επίσης, ότι το υπουργείο στο οποίο προΐσταται έχει αφήσει τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς γραμματειακή υποστήριξη. Για να μην αναφερθούμε στα πιο ουσιαστικά που αφορούν το ρόλο της εκπαίδευσης και άρα και του προσωπικού της.
Δε χωράει καμία αμφιβολία ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή. Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής. Μέσω αυτού υπονομεύεται η σχετική αυτονομία της σχολικής μονάδας. Τα σχέδια τους είναι η αξιοποίηση και η σύνδεση αυτών των δεδομένων με τις διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω της επίδοσης των μαθητών. Η καταγραφή της επίδοσης των μαθητών μας δένεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Οι απουσίες είναι γι’ αυτούς μετρήσιμος δείκτης σχετικά με τη μαθητική διαρροή που μπορεί να είναι και εργαλείο αναστολής τμημάτων ολοημέρων και συμπτύξεων ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Μόνο εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς και μορφωτικούς σκοπούς δεν έρχεται να επιτελέσει το νέο πληροφοριακό σύστημα! και, ποιος ξέρει πόσα λεφτά θα φαγωθούν πάλι για να στηθεί αυτή η νέα «καινοτομία». Όλες άλλωστε οι «καινοτομίες» του υπουργείου τα τελευταία χρόνια, έχουν συνήθως μέσα τους και την πλευρά της «μπίζνας».
Ο «μεγάλος αδερφός»
Το πρόβλημα του σχολείου δεν είναι ότι «δεν υπάρχει έλεγχος». Το πρόβλημα του σχολείου είναι ότι σήμερα ακόμα, τέλος Νοέμβρη υπάρχουν ακόμη χιλιάδες κενά. Τα σχολεία απειλούνται από τα υπεράριθμα τμήματα, την ουσιαστική κατάργηση των υποστηρικτικών δομών για τους αδύναμους
μαθητές, από την αδιαφορία του κράτους για τη δημόσια δωρεάν παιδεία.
Σήμερα τα σχολεία λειτουργούν χάρη στην ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών. Και το μάθημα γίνεται μόνο γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν αποφάσισαν ακόμα να αρνηθούν το ρόλο του παιδαγωγού και να εκτελούν τυφλά τις εντολές του υπουργείου. Το πρόβλημα του Σχολείου είναι η πολιτική τους, που στοιβάζει τα παιδιά μέσα σε σχολεία – παιδοφυλακήρια μακριά από τη γνώση, με εκπαιδευτικούς περιφερόμενους σκλάβους χωρίς δικαιώματα.
Η δική τους πολιτική. Η πολιτική της ΕΕ και του Νέου Σχολείου. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολείων, που δεν έχουν ούτε πετρέλαιο, ούτε χαρτί, ούτε αναλώσιμα. Η πολιτική «λειτουργήστε το σχολείο όπως μπορείτε, χωρίς δασκάλους και ειδικότητες».
Το … ourschool καμιά σχέση δεν έχει με ότι επιδιώκει το myschool τους!
Με όπλο την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, με την καρδιά δοσμένη στο δικαίωμα των μαθητών μας για ολόπλευρη μόρφωση, με πλήρη συνείδηση ότι είμαστε άνθρωποι με δικαιώματα κι όχι δούλοι που τους διατάζουν συνεχώς, δηλώνουμε καθαρά ότι θα αντισταθούμε και θα παλέψουμε να είναι το σχολείο σχολείο κι όχι κάτεργο υποταγής για μας και τους μαθητές μας.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε τo ΔΣ ΔΟΕ να παρέμβει και να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας να ακυρωθεί και να μην προχωρήσει η εφαρμογή του myschool.
Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια καταστρώνει το Υπουργείο Παιδείας για τον ασφυκτικό έλεγχο της ζωής στο σχολείο. Η νέα «καινοτομία» λέγεται «myschool». Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων και οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων παρέλαβαν την προηγούμενη βδομάδα, έγγραφο με την υπογραφή του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου όπου τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα myschool και το syrvey σε καθημερινή βάση!
Το νέο πληροφοριακό σύστημα, ζητά από το διευθυντή/τρια του σχολείου ή την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου να συμπληρώνει σε καθημερινή βάση ένα σωρό λεπτομέρειες για τη ζωή του σχολείου, σε πολύπλοκα πεδία που απαιτούν καλή γνώση της πληροφορικής και πολλές επιπλέον ώρες εργασίας. Κι αυτό φυσικά με την προϋπόθεση ότι ο υπολογιστής του σχολείου λειτουργεί, ότι ο υπολογιστής «σηκώνει» ένα τόσο βαρύ πρόγραμμα κι ότι ο διευθυντής/τρια ή η προϊσταμένη έχει γνώση χρήσης Υ.Η. Μελετώντας τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν, το βιβλίο του Όργουελ, 1984, σου
έρχεται στο μυαλό. Γιατί μόνο αθώο δεν είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα. Δεν είναι απλώς αποτύπωση της πραγματικότητας αλλά εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα με ασφυκτικό τρόπο.
Ας δούμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, γιατί είναι αδύνατον να καταγραφούν όλα (μόνο οι οδηγίες είναι σχεδόν 250 σελίδες)!!!
1. Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους; Τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά;
2. Τα στοιχεία εργαζομένων και μαθητών που απαιτεί να συμπληρώνονται, αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Ποια εγγύηση υπάρχει ότι δε θα «διαρρεύσουν» ή δε θα πουληθούν σε «φίλιες» εταιρείες ; Είναι γνωστό άλλωστε ότι στις μέρες μας οι «τράπεζες πληροφοριών» αποτελούν περιζήτητο εμπόρευμα.
3. Τι τα θέλουν όλα αυτά τα στοιχεία ; Δεν τα έχουν άραγε ; Δεν τους φτάνουν πια τα νούμερα του survey ; Δεν εμπιστεύονται τους διευθυντές ;
4. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών σε καθημερινή βάση. Γιατί το υπουργείο χρειάζεται να κάνει κεντρική πανελλαδική καταγραφή; Γιατί όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.) θα καταγράφονται κεντρικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό;
5. Οι άδειες των εκπαιδευτικών. Από πότε οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα και όχι από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία;
6. Η καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει καμιά σχέση με τη μισθοδοσία ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί;
Το υπουργείο παιδείας μπερδεύτηκε!
Νομίζει ότι οι σχολικές μονάδες έχουν γραμματειακή υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τόσο όγκο δουλειάς ή ότι το εργασιακό ωράριο των διευθυντών είναι 24 ώρες την ημέρα και αγνοεί ότι οφείλουν να ασκούν και το διδακτικό τους έργο; Αγνοεί ότι το σχολείο ασκεί κυρίως και πρωτίστως
εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο;
Δεν εξηγείται διαφορετικά η εντολή να συμπληρώνουν όλες αυτές τις φόρμες καθημερινά, αντιμετωπίζοντας τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως διοικητικό προσωπικό που έχει ως μοναδική αρμοδιότητα του να ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα. Έχει χαθεί το μέτρο από το υπουργείο παιδείας, την περιφέρεια και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης μια και έχουν φτάσει στο
σημείο πολύ συχνά, να καλούν τους διευθυντές να απαντήσουν μέσα σε μία ώρα, ακόμα και σε μέρες απεργίας, λες και είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται μονίμως πάνω από τον υπολογιστή και να αναμένουν πότε το υπουργείο θα «ξαναχτυπήσει»! Να πληροφορήσουμε λοιπόν, τον υφυπουργό, ότι με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, οι διευθυντές/διευθύντριες των δημοτικών σχολείων έχουν διδακτικό ωράριο ανάλογα με την οργανικότητα των σχολείων που προΐστανται ενώ οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι νηπιαγωγείων δεν έχουν απολύτως καμία απαλλαγή και έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, ανάλογο του νηπιαγωγείου.
Να τον πληροφορήσουμε επίσης, ότι το υπουργείο στο οποίο προΐσταται έχει αφήσει τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς γραμματειακή υποστήριξη. Για να μην αναφερθούμε στα πιο ουσιαστικά που αφορούν το ρόλο της εκπαίδευσης και άρα και του προσωπικού της.
Δε χωράει καμία αμφιβολία ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή. Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής. Μέσω αυτού υπονομεύεται η σχετική αυτονομία της σχολικής μονάδας. Τα σχέδια τους είναι η αξιοποίηση και η σύνδεση αυτών των δεδομένων με τις διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω της επίδοσης των μαθητών. Η καταγραφή της επίδοσης των μαθητών μας δένεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Οι απουσίες είναι γι’ αυτούς μετρήσιμος δείκτης σχετικά με τη μαθητική διαρροή που μπορεί να είναι και εργαλείο αναστολής τμημάτων ολοημέρων και συμπτύξεων ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Μόνο εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς και μορφωτικούς σκοπούς δεν έρχεται να επιτελέσει το νέο πληροφοριακό σύστημα! και, ποιος ξέρει πόσα λεφτά θα φαγωθούν πάλι για να στηθεί αυτή η νέα «καινοτομία». Όλες άλλωστε οι «καινοτομίες» του υπουργείου τα τελευταία χρόνια, έχουν συνήθως μέσα τους και την πλευρά της «μπίζνας».
Ο «μεγάλος αδερφός»
Το πρόβλημα του σχολείου δεν είναι ότι «δεν υπάρχει έλεγχος». Το πρόβλημα του σχολείου είναι ότι σήμερα ακόμα, τέλος Νοέμβρη υπάρχουν ακόμη χιλιάδες κενά. Τα σχολεία απειλούνται από τα υπεράριθμα τμήματα, την ουσιαστική κατάργηση των υποστηρικτικών δομών για τους αδύναμους
μαθητές, από την αδιαφορία του κράτους για τη δημόσια δωρεάν παιδεία.
Σήμερα τα σχολεία λειτουργούν χάρη στην ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών. Και το μάθημα γίνεται μόνο γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν αποφάσισαν ακόμα να αρνηθούν το ρόλο του παιδαγωγού και να εκτελούν τυφλά τις εντολές του υπουργείου. Το πρόβλημα του Σχολείου είναι η πολιτική τους, που στοιβάζει τα παιδιά μέσα σε σχολεία – παιδοφυλακήρια μακριά από τη γνώση, με εκπαιδευτικούς περιφερόμενους σκλάβους χωρίς δικαιώματα.
Η δική τους πολιτική. Η πολιτική της ΕΕ και του Νέου Σχολείου. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολείων, που δεν έχουν ούτε πετρέλαιο, ούτε χαρτί, ούτε αναλώσιμα. Η πολιτική «λειτουργήστε το σχολείο όπως μπορείτε, χωρίς δασκάλους και ειδικότητες».
Το … ourschool καμιά σχέση δεν έχει με ότι επιδιώκει το myschool τους!
Με όπλο την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, με την καρδιά δοσμένη στο δικαίωμα των μαθητών μας για ολόπλευρη μόρφωση, με πλήρη συνείδηση ότι είμαστε άνθρωποι με δικαιώματα κι όχι δούλοι που τους διατάζουν συνεχώς, δηλώνουμε καθαρά ότι θα αντισταθούμε και θα παλέψουμε να είναι το σχολείο σχολείο κι όχι κάτεργο υποταγής για μας και τους μαθητές μας.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε τo ΔΣ ΔΟΕ να παρέμβει και να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας να ακυρωθεί και να μην προχωρήσει η εφαρμογή του myschool.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.