Περισσότερα από 1.600.000 ευρώ σαπίζουν στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού τα τελευταία τρία χρόνια -σύμφωνα με πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης- αφού ο ΟΣΥ υπέγραψε σύμβαση παραλαβής ανοικτών διώροφων λεωφορείων.Τα λεωφορεία όχι μόνο προορίζονταν για μια γραμμή που είχε στο μεταξύ καταργηθεί, αλλά και παρελήφθησαν σχεδόν 1 χρόνο μετά την έκδοση νόμου που απαγόρευε την κυκλοφορία τους.Μια σύμβαση που καθυστέρησε αδικαιολόγητα πολύ και που συνέπεσε με μια Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Τουριστικής Ανάπτυξης, η οποία αφαιρούσε το δικαίωμα εκμετάλλευσης τέτοιων λεωφορείων από δημόσιους φορείς και ουσιαστικά καταργούσε τη γραμμή για την οποία προορίζονταν.Το 2006, όταν η -τότε- ΕΘΕΛ αποφάσισε να προμηθευτεί λεωφορεία διώροφα και ανοικτά για την κάλυψη της γραμμής 400, η οποία περνούσε από τα περισσότερα αρχαία μνημεία και το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και χρησιμοποιείτο κυρίως από τουρίστες. Τον Ιούνιο του 2007 προκηρύχθηκε διαγωνισμός, “για την κάλυψη των αναγκών της λεωφορειακής γραμμής 400, ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ”. Το Νοέμβριο του 2008, έπειτα από την κατάθεση τριών προσφορών ισάριθμων ενδιαφερόμενων εταιριών, τον διαγωνισμό κέρδισε ο Σαρακάκης, αναλαμβάνοντας την κατασκευή των λεωφορείων. Η προσφορά της περιελάμβανε λεωφορεία με πλάισιο Volvo, σουηδικής κατασκευής, και αμάξωμα NURBIS, ισπανικής κατασκευής. Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2009 και υποχρέωνε την κατασκευάστρια εταιρία να παραδώσει τα λεωφορεία σε 12 μήνες από την υπογραφή, πλην του Αυγούστου, ήτοι τον Μάρτιο του 2010.
Λίγους μήνες πριν την υπογραφή της σύμβασης, συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2008, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με τον τότε υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, Άρη Σπηλιωτόπουλο, υπέγραψαν Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία αναφερόταν ρητά ότι τις τουριστικές διαδρομές με Δ.Χ λεωφορεία ανοικτού τύπου τις εκτελούν τουριστικά γραφεία, αποκλείοντας έτσι πιθανά έσοδα που θα μπορούσε να αποκομίσει ο ΕΟΤ. Το ΦΕΚ με την Κ.Υ.Α δημοσιεύθηκε 1 χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2009, λίγους μήνες αφότου είχε υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.
Λίγους μήνες πριν την υπογραφή της σύμβασης, συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2008, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με τον τότε υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, Άρη Σπηλιωτόπουλο, υπέγραψαν Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία αναφερόταν ρητά ότι τις τουριστικές διαδρομές με Δ.Χ λεωφορεία ανοικτού τύπου τις εκτελούν τουριστικά γραφεία, αποκλείοντας έτσι πιθανά έσοδα που θα μπορούσε να αποκομίσει ο ΕΟΤ. Το ΦΕΚ με την Κ.Υ.Α δημοσιεύθηκε 1 χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2009, λίγους μήνες αφότου είχε υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.