Συναδέλφισσες/οι ,
λόγω της οικονομικής κρίσης και της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, την επόμενη σχολική χρονιά οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας, λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και του περιορισμένων διορισμών αναπληρωτών, όπως έχει ήδη εξαγγείλει το Υπουργείο. Δημιουργούνται αξεπέραστα προβλήματα λειτουργίας του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)». Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα με πλήθος λειτουργικών προβλημάτων - δραστική μείωση των πιστοποιημένων Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων- με αποτέλεσμα να ακυρώνεται μια αξιοπρεπής παροχή υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης στους μαθητές και στις οικογένειές τους.
Για άλλη μια φορά ο χώρος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης χρησιμοποιείται ως πρόσφορο πεδίο για τη δοκιμή αποσπασματικών εκπαιδευτικών πολιτικών, πριν τη εφαρμογή τους στα σχολεία της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως π.χ. στο παρελθόν το διαφορετικό ωράριο στα Τμήματα Ένταξης, η ωρομισθία, τα διαφορετικά κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών στις δομές της ειδικής αγωγής, η νομιμοποίηση των σεμιναρίων των 400 ωρών κ.ά. αποδεικνύοντας ότι η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε
· Το διορισμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και υποστηριχτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων
· Την ίδρυση και στελέχωση Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για την υποστήριξη όλων των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ που φοιτούν στα γενικά σχολεία
· Την κατάργηση του Ν. 3699/2008 και τη διαμόρφωση νέου νόμου
· Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
Ειδική Αγωγή;
«Συγγνώμη μας τελείωσε»
Ξαφνικά διαβάζω για υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, για μεταφορά γραφείων, για μειώσεις έως και 30%, συναδέλφων αναπληρωτών, για κατάργηση τμημάτων ένταξης, μη στελεχωμένα ειδικά σχολεία.
Μα τι μας λέτε ΤΩΡΑ αυτά ισχύουν από το 2002, πάντα η ειδική αγωγή αντιμετωπιζόταν, και στη κοινωνία που ζούμε πιστεύω θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται σαν αποπαίδι της εκπαίδευσης. Είναι μία μορφή εκπαίδευσης που έπρεπε να γίνει λόγω Ευρώπης αλλά έγινε για τα χαρτιά και όχι για την τάξη.
Πριν το 1998 θεσπίστηκε νόμος που προέβλεπε την στελέχωση από εκπαιδευτικούς της Γενικής εκπαίδευσης, χωρίς κάποια στοιχειώδη μόρφωση ή με κάποια επιμόρφωση από Διδασκαλεία ή μεταπτυχιακά, ορθώς είχε θεσπιστεί διότι δεν υπήρχαν ειδικοί εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και κάποιο τμήμα Παιδαγωγικού περιεχομένου όπου να παράγει ειδικούς παιδαγωγούς.
Με την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παν. Θεσσαλίας το οποίο έχει ιδρυθεί το 1998 με χρήματα του κράτους για την στελέχωση των Σ.Μ.Ε.Α, κανείς θα πίστευε ότι όλα αυτά θα άλλαζαν και ο νομοθέτης, θα έκανε τη σχετική μεταρρύθμιση για στελέχωση από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο είναι πλήρως καταρτισμένο για την αντιμετώπιση κάθε είδους δυσκολίας στη μάθηση και αναπηρία από νηπιαγωγείο έως και το Δημοτικό.
Φυσικά οι μεταρρυθμίσεις δε θα άφηναν έξω τους άξιους συναδέλφους Γενικής Αγωγής που με προσωπικό αγώνα, υλικό, κόπο και υπομονή στελέχωναν έναν τόσο ευαίσθητο τομέα και οφείλω να τους δώσω συγχαρητήρια που συνεχίζουν και υπηρετούν πιστά αυτό τον κλάδο.
Οι παρατυπίες όμως συνεχίζονται και θα συνεχίσουν δυστυχώς, η στελέχωση των Σ.Μ.Ε.Α ακόμη και σήμερα γίνεται με την ακόλουθη σειρά, Διδακτορικά, μεταπτυχιακάκαι ακολουθούν τελευταίοι οι εκπαιδευτικοί Π.Ε 71 και 61, τους οποίους τυγχάνει το κράτος να μας έχει εξοπλίσει με ένα πτυχίο που πιστεύαμε τουλάχιστον στον πίνακά μας θα προηγούμασταν, έναντι κάποιου ψυχολόγου ή φιλόλογου που έκανε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ειδική αγωγή και ξαφνικά καταλαμβάνει τις πρώτες 10 θέσεις στον πίνακα και οι υπόλοιποι τους βλέπουμε με διόπτρες από την εξορία τόσο της τοποθέτησης σε όλη την περιφέρεια αλλά και της σειράς στον πίνακα. Οι συνάδελφοι καλά κάνουν και μορφώνονται, φταίει ο νόμος που αφήνει παραθυράκια για να συμβαίνουν αυτά.
Έρχομαι σε αυτό το σημείο και να ρωτήσω. Σε ποιον άλλο πίνακα αναπληρωτών συμβαίνει το ίδιο;
Μην αναρωτιέστε, ΠΟΥΘΕΝΑ. Φτιάχνουν νομοσχέδια Ειδικής Αγωγής και περιλαμβάνουν άρθρα που προβλέπουν αποσπάσεις και μεταθέσεις των Π.Ε 71 και 61. Ποιες αποσπάσεις και μεταθέσεις αγαπητό επιτελείο καταρτησμένων επιστημόνων του Αμαρουσίου, των αναπληρωτών; Των αδιόριστων επί δεκαετίας; Να σας υπενθυμίσω ότι για να αποσπαστεί ή μετατεθεί ένας συνάδελφος βασική προϋπόθεση είναι ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ του.
Να μην περάσω στο θέμα του ψευδοΑΣΕΠ, όπου μας έριξαν για άλλη μία φορά πετονιά για την κάλπη, όχι μία φορά αλλά δύο να έχετε υπόψιν. Να υπενθυμίσω ότι ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής είναι ο μοναδικός όπου δεν έχει διοριστέο όργανο και ούτε θα αποκτήσει.
Πάμε στο άλλο κομμάτι της δήλωσης των αναπληρωτών, όπου μέχρι πριν λίγα χρόνια στέλναμε θεωρημένα φωτοαντίγραφα σε όλες τις Πρωτοβάθμιες που επιθυμούσαμε να εργαστούμε, όπου συνάδελφοι παρουσιαζόταν, ξεκινούσαν το έργο τους και τους ανακοίνωναν μετά από λίγες εβδομάδες ότι έκαναν λάθος και η πίστωση δεν ήταν για αυτούς, το χάος συνεχίζεται.
Να σταθώ και στο γεγονός ότι στην δήλωση των αναπληρωτών Π.Ε 70 συναδέλφων αναφέρεται σε υποερώτηση αν θα επιθυμούσαν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή. Ορθώς γίνεται διότι δεν φτάνουν οι Π.Ε 71 και 61 να καλύψουν τις θέσεις της επικράτειας.
Γιατί να μην υπάρχει και το αντίστοιχο στην δήλωση των Π.Ε 71 και 61 για την Γενική Εκπαίδευση εάν σε περίπτωση αντιστοίχως δεν επαρκούν οι συνάδελφοι; Μήπως δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα καθήκοντα; Πως μπορεί ένας συνάδελφος αναπληρωτής της Γενικής Αγωγής να ανταπεξέλθει σε σχολείο με αυτισμό χωρίς καμία εμπειρία; Απαντήστε μου σας παρακαλώ.
Το ξέρετε ότι δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα για την ειδική αγωγή, βιβλία ή κάποιο υλικό που να δίνει το κράτος για να βοηθήσει τις μονάδες και τους εκπαιδευτικούς, και όλα γίνονται από το εκάστοτε προσωπικό. Απορώ γιατί δημιούργησαν αυτό το τμήμα για να επωφεληθούν ποιοι; Οι καθηγητές μας; Τα σεμινάρια των χιλιάδων ευρώ, όπου σε πολλές περιπτώσεις γίνονται και από τους ίδιους τους καθηγητές μας; Οι πολιτικές τους για να μας έχουν πιόνια τους για τα ψηφάκια;
ΓΙΑΤΙ δώστε μία λύση, δεν ξέρετε πως;
Να σας κάνω και μία πρόταση καλέστε αναπληρωτές αγαπητό επιστημονικό επιτελείο και ρωτήστε τους για το πως θα έπρεπε να είναι το νομοσχέδιο και μη φτιάχνεται Σουηδικές ουτοπίες. Το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλετε να εφαρμόσετε στηρίζεται πάνω σε ξένα πρότυπα.
Να σας υπενθυμίσω ότι εκεί στα ξένα, έχουν και τις κατάλληλες υποδομές για να λειτουργήσουν εδώ τι έχουμε; Φτιάξτε αληθινά προγράμματα για την σημερινή κοινωνία και όχι, για αυτά που διαβάζετε από τη Montessori και τον Pestalozzi, η κοινωνία άλλαξε και μαζί και η εκπαίδευση.
Ο αναπληρωτής – είλωτας τελειώνει, μαζί του και η Ειδική Αγωγή θέλουν να μας αφανίσουν και από ότι φαίνεται εδώ και ΔΕΚΑ χρόνια το καταφέρνουν.
Συγχαρητήρια στο ανθρώπινο και κοινωνικό μας κράτος για άλλη μία φορά.
Μέλος Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών
Πέρα Από Κόμματα και Παρατάξεις
ΜΑΖΙ
Στεργίου Δημήτριος Ειδικός Παιδαγωγός Π. Ε 71
λόγω της οικονομικής κρίσης και της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, την επόμενη σχολική χρονιά οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας, λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και του περιορισμένων διορισμών αναπληρωτών, όπως έχει ήδη εξαγγείλει το Υπουργείο. Δημιουργούνται αξεπέραστα προβλήματα λειτουργίας του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)». Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα με πλήθος λειτουργικών προβλημάτων - δραστική μείωση των πιστοποιημένων Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων- με αποτέλεσμα να ακυρώνεται μια αξιοπρεπής παροχή υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης στους μαθητές και στις οικογένειές τους.
Για άλλη μια φορά ο χώρος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης χρησιμοποιείται ως πρόσφορο πεδίο για τη δοκιμή αποσπασματικών εκπαιδευτικών πολιτικών, πριν τη εφαρμογή τους στα σχολεία της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως π.χ. στο παρελθόν το διαφορετικό ωράριο στα Τμήματα Ένταξης, η ωρομισθία, τα διαφορετικά κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών στις δομές της ειδικής αγωγής, η νομιμοποίηση των σεμιναρίων των 400 ωρών κ.ά. αποδεικνύοντας ότι η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε
· Το διορισμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και υποστηριχτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων
· Την ίδρυση και στελέχωση Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για την υποστήριξη όλων των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ που φοιτούν στα γενικά σχολεία
· Την κατάργηση του Ν. 3699/2008 και τη διαμόρφωση νέου νόμου
· Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
Ειδική Αγωγή;
«Συγγνώμη μας τελείωσε»
Ξαφνικά διαβάζω για υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, για μεταφορά γραφείων, για μειώσεις έως και 30%, συναδέλφων αναπληρωτών, για κατάργηση τμημάτων ένταξης, μη στελεχωμένα ειδικά σχολεία.
Μα τι μας λέτε ΤΩΡΑ αυτά ισχύουν από το 2002, πάντα η ειδική αγωγή αντιμετωπιζόταν, και στη κοινωνία που ζούμε πιστεύω θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται σαν αποπαίδι της εκπαίδευσης. Είναι μία μορφή εκπαίδευσης που έπρεπε να γίνει λόγω Ευρώπης αλλά έγινε για τα χαρτιά και όχι για την τάξη.
Πριν το 1998 θεσπίστηκε νόμος που προέβλεπε την στελέχωση από εκπαιδευτικούς της Γενικής εκπαίδευσης, χωρίς κάποια στοιχειώδη μόρφωση ή με κάποια επιμόρφωση από Διδασκαλεία ή μεταπτυχιακά, ορθώς είχε θεσπιστεί διότι δεν υπήρχαν ειδικοί εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και κάποιο τμήμα Παιδαγωγικού περιεχομένου όπου να παράγει ειδικούς παιδαγωγούς.
Με την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παν. Θεσσαλίας το οποίο έχει ιδρυθεί το 1998 με χρήματα του κράτους για την στελέχωση των Σ.Μ.Ε.Α, κανείς θα πίστευε ότι όλα αυτά θα άλλαζαν και ο νομοθέτης, θα έκανε τη σχετική μεταρρύθμιση για στελέχωση από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο είναι πλήρως καταρτισμένο για την αντιμετώπιση κάθε είδους δυσκολίας στη μάθηση και αναπηρία από νηπιαγωγείο έως και το Δημοτικό.
Φυσικά οι μεταρρυθμίσεις δε θα άφηναν έξω τους άξιους συναδέλφους Γενικής Αγωγής που με προσωπικό αγώνα, υλικό, κόπο και υπομονή στελέχωναν έναν τόσο ευαίσθητο τομέα και οφείλω να τους δώσω συγχαρητήρια που συνεχίζουν και υπηρετούν πιστά αυτό τον κλάδο.
Οι παρατυπίες όμως συνεχίζονται και θα συνεχίσουν δυστυχώς, η στελέχωση των Σ.Μ.Ε.Α ακόμη και σήμερα γίνεται με την ακόλουθη σειρά, Διδακτορικά, μεταπτυχιακάκαι ακολουθούν τελευταίοι οι εκπαιδευτικοί Π.Ε 71 και 61, τους οποίους τυγχάνει το κράτος να μας έχει εξοπλίσει με ένα πτυχίο που πιστεύαμε τουλάχιστον στον πίνακά μας θα προηγούμασταν, έναντι κάποιου ψυχολόγου ή φιλόλογου που έκανε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ειδική αγωγή και ξαφνικά καταλαμβάνει τις πρώτες 10 θέσεις στον πίνακα και οι υπόλοιποι τους βλέπουμε με διόπτρες από την εξορία τόσο της τοποθέτησης σε όλη την περιφέρεια αλλά και της σειράς στον πίνακα. Οι συνάδελφοι καλά κάνουν και μορφώνονται, φταίει ο νόμος που αφήνει παραθυράκια για να συμβαίνουν αυτά.
Έρχομαι σε αυτό το σημείο και να ρωτήσω. Σε ποιον άλλο πίνακα αναπληρωτών συμβαίνει το ίδιο;
Μην αναρωτιέστε, ΠΟΥΘΕΝΑ. Φτιάχνουν νομοσχέδια Ειδικής Αγωγής και περιλαμβάνουν άρθρα που προβλέπουν αποσπάσεις και μεταθέσεις των Π.Ε 71 και 61. Ποιες αποσπάσεις και μεταθέσεις αγαπητό επιτελείο καταρτησμένων επιστημόνων του Αμαρουσίου, των αναπληρωτών; Των αδιόριστων επί δεκαετίας; Να σας υπενθυμίσω ότι για να αποσπαστεί ή μετατεθεί ένας συνάδελφος βασική προϋπόθεση είναι ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ του.
Να μην περάσω στο θέμα του ψευδοΑΣΕΠ, όπου μας έριξαν για άλλη μία φορά πετονιά για την κάλπη, όχι μία φορά αλλά δύο να έχετε υπόψιν. Να υπενθυμίσω ότι ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής είναι ο μοναδικός όπου δεν έχει διοριστέο όργανο και ούτε θα αποκτήσει.
Πάμε στο άλλο κομμάτι της δήλωσης των αναπληρωτών, όπου μέχρι πριν λίγα χρόνια στέλναμε θεωρημένα φωτοαντίγραφα σε όλες τις Πρωτοβάθμιες που επιθυμούσαμε να εργαστούμε, όπου συνάδελφοι παρουσιαζόταν, ξεκινούσαν το έργο τους και τους ανακοίνωναν μετά από λίγες εβδομάδες ότι έκαναν λάθος και η πίστωση δεν ήταν για αυτούς, το χάος συνεχίζεται.
Να σταθώ και στο γεγονός ότι στην δήλωση των αναπληρωτών Π.Ε 70 συναδέλφων αναφέρεται σε υποερώτηση αν θα επιθυμούσαν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή. Ορθώς γίνεται διότι δεν φτάνουν οι Π.Ε 71 και 61 να καλύψουν τις θέσεις της επικράτειας.
Γιατί να μην υπάρχει και το αντίστοιχο στην δήλωση των Π.Ε 71 και 61 για την Γενική Εκπαίδευση εάν σε περίπτωση αντιστοίχως δεν επαρκούν οι συνάδελφοι; Μήπως δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα καθήκοντα; Πως μπορεί ένας συνάδελφος αναπληρωτής της Γενικής Αγωγής να ανταπεξέλθει σε σχολείο με αυτισμό χωρίς καμία εμπειρία; Απαντήστε μου σας παρακαλώ.
Το ξέρετε ότι δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα για την ειδική αγωγή, βιβλία ή κάποιο υλικό που να δίνει το κράτος για να βοηθήσει τις μονάδες και τους εκπαιδευτικούς, και όλα γίνονται από το εκάστοτε προσωπικό. Απορώ γιατί δημιούργησαν αυτό το τμήμα για να επωφεληθούν ποιοι; Οι καθηγητές μας; Τα σεμινάρια των χιλιάδων ευρώ, όπου σε πολλές περιπτώσεις γίνονται και από τους ίδιους τους καθηγητές μας; Οι πολιτικές τους για να μας έχουν πιόνια τους για τα ψηφάκια;
ΓΙΑΤΙ δώστε μία λύση, δεν ξέρετε πως;
Να σας κάνω και μία πρόταση καλέστε αναπληρωτές αγαπητό επιστημονικό επιτελείο και ρωτήστε τους για το πως θα έπρεπε να είναι το νομοσχέδιο και μη φτιάχνεται Σουηδικές ουτοπίες. Το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλετε να εφαρμόσετε στηρίζεται πάνω σε ξένα πρότυπα.
Να σας υπενθυμίσω ότι εκεί στα ξένα, έχουν και τις κατάλληλες υποδομές για να λειτουργήσουν εδώ τι έχουμε; Φτιάξτε αληθινά προγράμματα για την σημερινή κοινωνία και όχι, για αυτά που διαβάζετε από τη Montessori και τον Pestalozzi, η κοινωνία άλλαξε και μαζί και η εκπαίδευση.
Ο αναπληρωτής – είλωτας τελειώνει, μαζί του και η Ειδική Αγωγή θέλουν να μας αφανίσουν και από ότι φαίνεται εδώ και ΔΕΚΑ χρόνια το καταφέρνουν.
Συγχαρητήρια στο ανθρώπινο και κοινωνικό μας κράτος για άλλη μία φορά.
Μέλος Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών
Πέρα Από Κόμματα και Παρατάξεις
ΜΑΖΙ
Στεργίου Δημήτριος Ειδικός Παιδαγωγός Π. Ε 71
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.