Την Τετάρτη 5 – 12-2012 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ του Συλλόγου με τους Σχολικούς Συμβούλους δασκάλων και νηπιαγωγών της περιφέρειάς μας.
Συζητήθηκαν τα εξής θέματα: Συνεργασία, στήριξη, Αξιολόγηση, Επιμόρφωση, Ημερίδες, Προβλήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, Κατ’ οίκον εργασίες, Επικοινωνία με Σχ. Συμβούλους Ειδικοτήτων, Καταγγελίες και αντιμετώπισή τους.
Κι απ’ τις δύο πλευρές ζητήθηκε συνεργασία και δόθηκαν αμοιβαίες υποσχέσεις ότι θα υπάρξει συνεργασία και στο μέλλον όπως και κατά τη χρονιά που πέρασε.
Ο σύλλογος θα στηρίξει οικονομικά και πρακτικά ημερίδες, σεμινάρια ή ότι άλλο χρειαστεί για την πραγματοποίησή τους (οργάνωση, πιθανές μετακινήσεις εισηγητών, έξοδα διαμονής, φαγητό κλπ) και όχι προσφορά καφέδων κλπ κατά την διάρκεια των σεμιναρίων.
Ετέθη το κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων στην περιοχή του Ξυλοκάστρου. Η Σχ. Σύμβουλος
είπε ότι θα έρθει σε επαφή με το Δήμο να συζητήσει το θέμα της μεταστέγασης του 2ου και του 3ου Νηπ. αφού υπάρχουν χώροι και ο Δήμος γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα των σχολείων αυτών, καθώς επίσης και την πρόταση που έχει γίνει ήδη στον Δήμο για δημιουργία καινούριου νηπιαγωγείου.
Η Σύμβουλος Νηπ. αναφέρθηκε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Νηπ. στο Ψάρι (τουαλέτα εξωτερική) και τόνισε τα παράπονα κατά των δασκάλων που ακούει από πολλές συναδέλφους νηπιαγωγούς . Αισθάνονται ότι απαξιώνεται το έργο τους από τους δασκάλους και πιστεύουν ότι οι δάσκαλοι τις θεωρούν υπεύθυνες για την ανεπάρκεια των μαθητών στην Α τάξη. Έτσι ,προκειμένου να ανταποκριθούν, πολλές φορές αναγκάζονται να κάνουν «σχολειοποίηση» του προγράμματός τους δίνοντας φωτοτυπίες κλπ.
Για την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών και την πρόωρη αποχώρηση νηπίων υποστήριξε ότι αυτό ήταν αίτημα πολλών συναδέλφων αφού το ζητούσαν πολλοί γονείς και δυσκολεύτηκε να πάρει ξεκάθαρη θέση για το αν συμφωνεί με τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το μέτρο (υποβάθμιση εκπαιδευτικού έργου, μείωση οργανικών Θέσεων, αλλαγή εργασιακών σχέσεων).
Παρ’ όλα αυτά κατέληξε ότι η θέση της Ένωσης Σχ. Συμβούλων είναι αντίθετη με τα μέτρα αυτά, όπως είναι και κατά της αξιολόγησης όπως αυτή προτείνεται .Γι΄ αυτό και οι Σύμβουλοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Αξιολόγησης στα Πειραματικά Σχολεία πήγαν με διατακτική πράξη. Υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση πρέπει να συνδεθεί με τη επιμόρφωση και την επιστήμη και οι αξιολογητές να είναι αμερόληπτοι και να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια και δείκτες τα οποία θα έχουν μελετήσει πρώτα οι δάσκαλοι για να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.
Στο ερώτημα που τέθηκε για τη μη συμμετοχή των ορεινών σχολείων στις επιμορφωτικές συναντήσεις με τους συμβούλους μας είπαν ότι αναφέρεται ξεκάθαρα στο νόμο ότι τα σχολεία που βρίσκονται σε απόσταση πάνω από 40 χιλιόμετρα απαγορεύεται να παρευρίσκονται γιατί δεν τους δικαιολογεί τα οδοιπορικά. Γι’ αυτό το λόγο ο Σύμβουλος ήδη έχει ζητήσει από τους συναδέλφους να ορίσουν μέρα και ώρες και είναι πρόθυμος να πάει εκεί για να γίνει η επιμορφωτική συνάντηση όποια ώρα και να του πουν.
Όσο για την ώρα διεξαγωγής των συναντήσεων αυτών και τα προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία με τις απουσίες των δασκάλων θεωρούν ότι αυτή είναι η καλύτερη δυνατή λύση για να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή. Βέβαια είναι ανοιχτοί και στις προτάσεις που έγιναν για προγραμματισμένα σεμινάρια εκτός σχολικού ωραρίου αν και φοβούνται τη συμμετοχή αφού δεν μπορούν να υποχρεώσουν τους συναδέλφους να τα παρακολουθήσουν. Επίσης συμφωνούν και στην ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συμμετοχή πολύ κοντινών σχολείων όπου αυτό είναι δυνατό.
Συμφώνησαν να οργανωθούν από κοινού δύο ημερίδες (η μία απογευματινή και μία πρωινή μετά τις 15 -6) με θέμα «Διδασκαλία της Γραμματικής στο δημοτικό» μόνο για δασκάλους η μία και η άλλη σε συνεργασία με το Σύμβουλο Φιλολόγων «Διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας – Γραμματικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» για δασκάλους και καθηγητές φιλόλογους.
Μας ανέφεραν ότι δέχονται από γονείς καταγγελίες για συναδέλφους αλλά δεν συζητούν παρά μόνο αυτές που γίνονται επώνυμα. Χειρίζονται την κάθε περίπτωση ιδιαίτερα και με διακριτικότητα. Ενημερώνουν, συζητούν, βοηθούν και στηρίζουν τους συναδέλφους χωρίς να δίνουν έκταση στο γεγονός.
Τόνισαν ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τις εργασίες που βάζουμε για το σπίτι (δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε διάρκεια τα 30’ για Α,Β – 45΄για Γ,Δ – 1.30΄για Ε,ΣΤ). Το ίδιο ισχύει και με τα διαγωνίσματα. Δεν πρέπει να έχουν τιμωρητικό ή αξιολογικό χαρακτήρα αλλά διαγνωστικό και ανατροφοδοτικό.
Αυτά ισχύουν και για τους συναδέλφους των ειδικοτήτων. Θα πρέπει να ακολουθείται κοινή στάση και μεθοδολογία στα θέματα της τιμωρίας της βαθμολογίας, των εργασιών κλπ από όλους τους εκπαιδευτικούς. Γι΄ αυτό το λόγο θα έρθουν σε επαφή και με τους Σχ. Σ. των ειδικοτήτων αν και αυτός που είναι υπεύθυνος για τέτοια θέματα για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι ο Σύμβουλος Γενικής Αγωγής.
Συζητήθηκαν τα εξής θέματα: Συνεργασία, στήριξη, Αξιολόγηση, Επιμόρφωση, Ημερίδες, Προβλήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, Κατ’ οίκον εργασίες, Επικοινωνία με Σχ. Συμβούλους Ειδικοτήτων, Καταγγελίες και αντιμετώπισή τους.
Κι απ’ τις δύο πλευρές ζητήθηκε συνεργασία και δόθηκαν αμοιβαίες υποσχέσεις ότι θα υπάρξει συνεργασία και στο μέλλον όπως και κατά τη χρονιά που πέρασε.
Ο σύλλογος θα στηρίξει οικονομικά και πρακτικά ημερίδες, σεμινάρια ή ότι άλλο χρειαστεί για την πραγματοποίησή τους (οργάνωση, πιθανές μετακινήσεις εισηγητών, έξοδα διαμονής, φαγητό κλπ) και όχι προσφορά καφέδων κλπ κατά την διάρκεια των σεμιναρίων.
Ετέθη το κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων στην περιοχή του Ξυλοκάστρου. Η Σχ. Σύμβουλος
είπε ότι θα έρθει σε επαφή με το Δήμο να συζητήσει το θέμα της μεταστέγασης του 2ου και του 3ου Νηπ. αφού υπάρχουν χώροι και ο Δήμος γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα των σχολείων αυτών, καθώς επίσης και την πρόταση που έχει γίνει ήδη στον Δήμο για δημιουργία καινούριου νηπιαγωγείου.
Η Σύμβουλος Νηπ. αναφέρθηκε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Νηπ. στο Ψάρι (τουαλέτα εξωτερική) και τόνισε τα παράπονα κατά των δασκάλων που ακούει από πολλές συναδέλφους νηπιαγωγούς . Αισθάνονται ότι απαξιώνεται το έργο τους από τους δασκάλους και πιστεύουν ότι οι δάσκαλοι τις θεωρούν υπεύθυνες για την ανεπάρκεια των μαθητών στην Α τάξη. Έτσι ,προκειμένου να ανταποκριθούν, πολλές φορές αναγκάζονται να κάνουν «σχολειοποίηση» του προγράμματός τους δίνοντας φωτοτυπίες κλπ.
Για την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών και την πρόωρη αποχώρηση νηπίων υποστήριξε ότι αυτό ήταν αίτημα πολλών συναδέλφων αφού το ζητούσαν πολλοί γονείς και δυσκολεύτηκε να πάρει ξεκάθαρη θέση για το αν συμφωνεί με τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το μέτρο (υποβάθμιση εκπαιδευτικού έργου, μείωση οργανικών Θέσεων, αλλαγή εργασιακών σχέσεων).
Παρ’ όλα αυτά κατέληξε ότι η θέση της Ένωσης Σχ. Συμβούλων είναι αντίθετη με τα μέτρα αυτά, όπως είναι και κατά της αξιολόγησης όπως αυτή προτείνεται .Γι΄ αυτό και οι Σύμβουλοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Αξιολόγησης στα Πειραματικά Σχολεία πήγαν με διατακτική πράξη. Υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση πρέπει να συνδεθεί με τη επιμόρφωση και την επιστήμη και οι αξιολογητές να είναι αμερόληπτοι και να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια και δείκτες τα οποία θα έχουν μελετήσει πρώτα οι δάσκαλοι για να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.
Στο ερώτημα που τέθηκε για τη μη συμμετοχή των ορεινών σχολείων στις επιμορφωτικές συναντήσεις με τους συμβούλους μας είπαν ότι αναφέρεται ξεκάθαρα στο νόμο ότι τα σχολεία που βρίσκονται σε απόσταση πάνω από 40 χιλιόμετρα απαγορεύεται να παρευρίσκονται γιατί δεν τους δικαιολογεί τα οδοιπορικά. Γι’ αυτό το λόγο ο Σύμβουλος ήδη έχει ζητήσει από τους συναδέλφους να ορίσουν μέρα και ώρες και είναι πρόθυμος να πάει εκεί για να γίνει η επιμορφωτική συνάντηση όποια ώρα και να του πουν.
Όσο για την ώρα διεξαγωγής των συναντήσεων αυτών και τα προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία με τις απουσίες των δασκάλων θεωρούν ότι αυτή είναι η καλύτερη δυνατή λύση για να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή. Βέβαια είναι ανοιχτοί και στις προτάσεις που έγιναν για προγραμματισμένα σεμινάρια εκτός σχολικού ωραρίου αν και φοβούνται τη συμμετοχή αφού δεν μπορούν να υποχρεώσουν τους συναδέλφους να τα παρακολουθήσουν. Επίσης συμφωνούν και στην ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συμμετοχή πολύ κοντινών σχολείων όπου αυτό είναι δυνατό.
Συμφώνησαν να οργανωθούν από κοινού δύο ημερίδες (η μία απογευματινή και μία πρωινή μετά τις 15 -6) με θέμα «Διδασκαλία της Γραμματικής στο δημοτικό» μόνο για δασκάλους η μία και η άλλη σε συνεργασία με το Σύμβουλο Φιλολόγων «Διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας – Γραμματικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» για δασκάλους και καθηγητές φιλόλογους.
Μας ανέφεραν ότι δέχονται από γονείς καταγγελίες για συναδέλφους αλλά δεν συζητούν παρά μόνο αυτές που γίνονται επώνυμα. Χειρίζονται την κάθε περίπτωση ιδιαίτερα και με διακριτικότητα. Ενημερώνουν, συζητούν, βοηθούν και στηρίζουν τους συναδέλφους χωρίς να δίνουν έκταση στο γεγονός.
Τόνισαν ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τις εργασίες που βάζουμε για το σπίτι (δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε διάρκεια τα 30’ για Α,Β – 45΄για Γ,Δ – 1.30΄για Ε,ΣΤ). Το ίδιο ισχύει και με τα διαγωνίσματα. Δεν πρέπει να έχουν τιμωρητικό ή αξιολογικό χαρακτήρα αλλά διαγνωστικό και ανατροφοδοτικό.
Αυτά ισχύουν και για τους συναδέλφους των ειδικοτήτων. Θα πρέπει να ακολουθείται κοινή στάση και μεθοδολογία στα θέματα της τιμωρίας της βαθμολογίας, των εργασιών κλπ από όλους τους εκπαιδευτικούς. Γι΄ αυτό το λόγο θα έρθουν σε επαφή και με τους Σχ. Σ. των ειδικοτήτων αν και αυτός που είναι υπεύθυνος για τέτοια θέματα για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι ο Σύμβουλος Γενικής Αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.