Αλλαγές στο θέμα των παραιτήσεων (συνταξιοδοτήσεων) των εκπαιδευτικών, της επιλογής καθηγητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία αλλά και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κρίνονται αρνητικά στη διαδικασία της αξιολόγησης, στόχος είναι να βοηθηθούν με διάφορους τρόπους, όπως σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα.
Με τροπολογίες που κατέθεσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης , έγινε γνωστό πως για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα ισχύσουν διαφορετικά κριτήρια από τα αντίστοιχα των δημοσίων υπαλλήλων. Προκειμένου να γίνει η αναγκαία προετοιμασία και ο διάλογος με τις αρμόδιες ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών, ώστε να καθοριστούν τα όργανα, η διαδικασία και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς και η βαρύτητα των επιμέρους κριτηρίων για την προαγωγική εξέλιξη και της αξιολόγησης της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, δίνεται η δυνατότητα να εκδοθεί Π.Δ. εντός των επόμενων τεσσάρων μηνών. Ωστόσο, στην ίδια τροπολογία αναφέρεται πως εάν το Π.Δ. δεν εκδοθεί εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 4 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι διατάξεις και τα κριτήρια που διέπουν τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι να συνδεθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία. Επίσης, σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κρίνονται αρνητικά στη διαδικασία της αξιολόγησης, στόχος είναι να βοηθηθούν με διάφορους τρόπους, όπως σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα.
Κατά τα λοιπά, επισημαίνεται για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα λαμβάνονται υπόψη:
Η απόδοση στο διδακτικό έργο
Ο σχεδιασμός του διδακτικού έργου
Αν καλύφθηκαν οι στόχοι του προγράμματος σπουδών
Αν επελέγησαν οι κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας
Εάν αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός πρωτοβουλίες που βοηθούν στην πρόοδο των μαθητών
Όσο αφορά στους δόκιμους εκπαιδευτικούς, θα συντάσσεται το πρώτο έτος συμβουλευτική έκθεση αξιολόγησης, ενώ μετά το δεύτερο έτος, θα συντάσσεται η τελική έκθεση. Εάν κριθεί αρνητικά, θα έχει τη δυνατότητα να επαναλάβει τη διαδικασία για μονιμοποίηση την επόμενη χρονιά.
Αμέσως μετά το Πάσχα, πάντως, ο υπουργός Παιδείας, Γιώργος Μπαμπινιώτης, θα έχει συναντήσεις με τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών, για να συζητήσουν για τα κριτήρια της αξιολόγησης που θα ενταχθούν στο Π.Δ.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αλλά και τοπικές καθηγητικές ενώσεις, έχουν διατυπώσει σοβαρές ενστάσεις για την επικείμενη αξιολόγηση, καθώς φοβούνται ότι θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και θα υπάρξουν απολύσεις. Ακόμη, επισημαίνουν ότι τα σχολεία θα «κατηγοριοποιηθούν» μετά το πέρας της αξιολόγησης.
Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε ο σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε Περιστερίου «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ». «Με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που επιβάλουν ΟΟΣΑ και ΕΕ., στην υπηρεσιακή και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και στο πιάσιμο του στόχου των απολύσεων».
Παραιτήσεις εκπαιδευτικών
Περιορίζεται το χρονικό διάστημα στο οποίο έχουν τη δυνατότητα δάσκαλοι και καθηγητές να υποβάλλουν αίτηση παραίτησης. Σύμφωνα με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί θα καταθέτουν τις σχετικές αιτήσεις έως τις 10 Ιουλίου, αντί τις 10 Αυγούστου που ίσχυε μέχρι πέρυσι.
Στόχος της ρύθμισης, όπως εξηγείται από το υπουργείο Παιδείας στην τροπολογία, είναι η ανάγκη της έγκαιρης διαπίστωσης των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων και την ικανοποίησή τους με διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, «Με την προτεινόμενη ρύθμιση ο εκπαιδευτικός που παραιτείται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου εάν δεν υποβάλει και δεύτερη αίτηση παραίτησης απολύεται το αργότερο έως τις 10 Αυγούστου του ίδιου έτους» υπογραμμίζεται στην τροπολογία.
Σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κρίνονται αρνητικά στη διαδικασία της αξιολόγησης, στόχος είναι να βοηθηθούν με διάφορους τρόπους, όπως σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα.
Με τροπολογίες που κατέθεσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης , έγινε γνωστό πως για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα ισχύσουν διαφορετικά κριτήρια από τα αντίστοιχα των δημοσίων υπαλλήλων. Προκειμένου να γίνει η αναγκαία προετοιμασία και ο διάλογος με τις αρμόδιες ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών, ώστε να καθοριστούν τα όργανα, η διαδικασία και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς και η βαρύτητα των επιμέρους κριτηρίων για την προαγωγική εξέλιξη και της αξιολόγησης της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, δίνεται η δυνατότητα να εκδοθεί Π.Δ. εντός των επόμενων τεσσάρων μηνών. Ωστόσο, στην ίδια τροπολογία αναφέρεται πως εάν το Π.Δ. δεν εκδοθεί εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 4 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι διατάξεις και τα κριτήρια που διέπουν τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι να συνδεθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία. Επίσης, σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κρίνονται αρνητικά στη διαδικασία της αξιολόγησης, στόχος είναι να βοηθηθούν με διάφορους τρόπους, όπως σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα.
Κατά τα λοιπά, επισημαίνεται για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα λαμβάνονται υπόψη:
Η απόδοση στο διδακτικό έργο
Ο σχεδιασμός του διδακτικού έργου
Αν καλύφθηκαν οι στόχοι του προγράμματος σπουδών
Αν επελέγησαν οι κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας
Εάν αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός πρωτοβουλίες που βοηθούν στην πρόοδο των μαθητών
Όσο αφορά στους δόκιμους εκπαιδευτικούς, θα συντάσσεται το πρώτο έτος συμβουλευτική έκθεση αξιολόγησης, ενώ μετά το δεύτερο έτος, θα συντάσσεται η τελική έκθεση. Εάν κριθεί αρνητικά, θα έχει τη δυνατότητα να επαναλάβει τη διαδικασία για μονιμοποίηση την επόμενη χρονιά.
Αμέσως μετά το Πάσχα, πάντως, ο υπουργός Παιδείας, Γιώργος Μπαμπινιώτης, θα έχει συναντήσεις με τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών, για να συζητήσουν για τα κριτήρια της αξιολόγησης που θα ενταχθούν στο Π.Δ.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αλλά και τοπικές καθηγητικές ενώσεις, έχουν διατυπώσει σοβαρές ενστάσεις για την επικείμενη αξιολόγηση, καθώς φοβούνται ότι θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και θα υπάρξουν απολύσεις. Ακόμη, επισημαίνουν ότι τα σχολεία θα «κατηγοριοποιηθούν» μετά το πέρας της αξιολόγησης.
Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε ο σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε Περιστερίου «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ». «Με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που επιβάλουν ΟΟΣΑ και ΕΕ., στην υπηρεσιακή και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και στο πιάσιμο του στόχου των απολύσεων».
Παραιτήσεις εκπαιδευτικών
Περιορίζεται το χρονικό διάστημα στο οποίο έχουν τη δυνατότητα δάσκαλοι και καθηγητές να υποβάλλουν αίτηση παραίτησης. Σύμφωνα με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί θα καταθέτουν τις σχετικές αιτήσεις έως τις 10 Ιουλίου, αντί τις 10 Αυγούστου που ίσχυε μέχρι πέρυσι.
Στόχος της ρύθμισης, όπως εξηγείται από το υπουργείο Παιδείας στην τροπολογία, είναι η ανάγκη της έγκαιρης διαπίστωσης των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων και την ικανοποίησή τους με διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, «Με την προτεινόμενη ρύθμιση ο εκπαιδευτικός που παραιτείται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου εάν δεν υποβάλει και δεύτερη αίτηση παραίτησης απολύεται το αργότερο έως τις 10 Αυγούστου του ίδιου έτους» υπογραμμίζεται στην τροπολογία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.