Δήλωση
των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Καλούση Ακρίτα 6974750410 Παπασπύρου Νίκου 6975308409
Συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολείων, αξιολόγηση, απολύσεις, νέος ρόλος των διευθυντών.
Όλα στην ημερήσια διάταξη του «νέου σχολείου»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου στις 31/1/2011 η υπουργός παιδείας προχωρά σε αιφνιδιαστική ρύθμιση για το ρόλο των διευθυντών στο «νέο σχολείο» της αγοράς που οραματίζεται. Ταυτόχρονα προχωρά σε νέες καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων (νέες καταργήσεις οργανικών θέσεων) και προωθεί το ζήτημα της αξιολόγησης σε συνδυασμό με το βαθμολόγιο μισθολόγιο - σφαγείο. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται η βεντάλια της αντιεκπαιδευτικής και αντεργατικής επίθεσης σε βάρος των εκπαιδευτικών και της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
Στις 22/12/2012 η υπουργός παιδείας, στη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., είχε δηλώσει ότι δε θα προχωρήσει σε ψήφιση νόμου για τη διοικητική αναδιάρθρωση, εάν δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης. Αυτό σημαίνει ότι η ρύθμιση που προωθεί τώρα η υπουργός έχει τη σύμφωνη γνώμη και των τριών κομμάτων (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ) της συγκυβέρνησης. Στην συνάντηση αυτή επίσης δήλωσε πως οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων θα γίνουν με το υπάρχον καθεστώς όπως και την περσινή χρονιά γεγονός που έντεχνα αποκρύφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ στο Δ.Σ της ΔΟΕ.
Το «νέο σχολείο» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση είναι ένα σχολείο που χρειάζεται άμεσα να θωρακιστεί ιεραρχικά και αυταρχικά για να περάσει η αγοραία του αντίληψη, για να περάσουν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, για να περάσουν οι χορηγοί και να εφαρμοστεί το μισθολόγιο – βαθμολόγιο σφαγείο μέσω της αξιολόγησης. Στην προσπάθεια τους καθοριστικό ρόλο έρχονται, σύμφωνα με τη ρύθμιση του υπουργείου, να παίξουν οι διευθυντές των σχολείων.
Έτσι σύμφωνα με αυτά τα δημοσιεύματα τα οποία δεν έχουν διαψευστεί από το υπουργείο, και βασίζονται στο προσχέδιο νόμου, ο διευθυντής του σχολείου θα :
Είναι ο πειθαρχικός και διοικητικός προϊστάμενος για το προσωπικό της σχολικής μονάδας που μπορεί να επιβάλει οποιαδήποτε ποινή.
Μετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού του σχολείου, δηλαδή αξιολογεί και βαθμολογεί, άρα συνδέεται και με τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού με βάση το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο σφαγείο.
Έχει την ευθύνη για την οργάνωση της αυτοαξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και για τις δράσεις «βελτίωσης» της, καθώς επίσης και των οικονομικών στοιχείων της. Έτσι ο διευθυντής θα παίξει και το ρόλο του μάνατζερ για την ανεύρεση των χορηγών για να καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου του.
Απαλλάσσεται πλήρως από τα διδακτικά του καθήκοντα και θα είναι υπεύθυνος για τα προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης μαζί με τους συμβούλους παιδαγωγικής καθοδήγησης.
Επιβάλλει την αναπλήρωση εκπαιδευτικών που λείπουν, με το να μπαίνουν στη θέση τους, άλλοι εκπαιδευτικοί στα κενά τους. Παραβιάζοντας άμεσα το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών. Μάλιστα δηλώνεται ευθύς εξαρχής ότι η άρνηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα. Επίσης ο διευθυντής μπορεί να ορίσει υποχρεωτικές υπερωρίες για να καλυφθούν τα κενά.
Είναι αρμόδιος και για την χορήγηση αδειών πράγμα που καθιστά τον ρόλο του απόλυτα συνδεδεμένο με την ικανοποίηση στοιχειωδών ανθρώπινων αναγκών των εκπαιδευτικών και θέτοντας ταυτόχρονα ένα πλέγμα εξάρτησης και επιβολής των «επιθυμιών» του.
Ο υποδιευθυντής, ακολουθεί πιστά τις εντολές του δ/ντή ή προϊστάμενου και «φυσικά» έχει το μισό διδακτικό ωράριο και συνδέεται άμεσα με την ευθύνη του ολοήμερου.
Οι σύλλογοι διδασκόντων περιορίζονται σε συμβουλευτικό ρόλο αφού πλέον δεν αποφασίζουν, δεν μετέχουν στο σχολικό συμβούλιο εκτός από ένα εκπρόσωπό τους. Το σύλλογο διδασκόντων συγκαλεί ο Δ/ντής για συνεδριάσεις εκτός διδακτικού ωραρίου της σχολικής μονάδας, άρα μετά τις 4.30μ.μ Η άρνηση συμμετοχής ή η αδικαιολόγητη απουσία αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου που είχε έρθει στη δημοσιότητα.
Εισάγεται ο θεσμός της σχολικής ενότητας όπου μετέχουν γειτονικά σχολεία και το συντονιστικό συμβούλιο της σχολικής ενότητας, με συντονιστή το Δ/ντή του μεγαλύτερου σχολείου ή αυτόν που συγκέντρωσε τα περισσότερα μόρια κατά την διαδικασία αξιολόγησης.
Το Συντονιστικό συμβούλιο μεταξύ άλλων καθορίζει τα όρια των σχολικών μονάδων και φροντίζει για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων σχολικών μονάδων, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για μετακινήσεις μαθητικού πληθυσμού και εκπαιδευτικού προσωπικού
Ο γραφειοκρατικός –κυβερνητικός κρατικός συνδικαλισμός των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ συνεχίζει να υποκρίνεται την «απατημένη σύζυγο» και να παραπονιέται ότι τάχα η υπουργός τους κορόιδεψε στη συνάντηση στις 22/12/2011 και τους είπε ότι δεν θα κάνει συγχωνεύσεις. Ξέρουν πολύ καλά πως εκείνο που ειπώθηκε από την υπουργό ήταν πως θα γίνουν οι νέες συγχωνεύσεις με το υπάρχον καθεστώς όπως και πέρσι. Η πλειοψηφία των ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ στη ΔΟΕ με τη στάση τους στηρίζουν τη πολιτική του υπουργείου, αλλά και τη συνολικότερη πολιτική της συγκυβέρνησης και ουσιαστικά αποτελούν τον δούρειο ίππο της επίθεσης στο σώμα των εκπαιδευτικών.
Παλλαϊκός ξεσηκωμός για να φύγουν συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου , Ε.Ε. και ΔΝΤ
Τώρα χρειάζεται ένας αγωνιστικός σχεδιασμός και συντονισμός με τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα προκαλέσει ένα απεργιακό μπλακ άουτ στην εκπαίδευση και θα τη συνδέει με τους άλλους αγωνιζόμενους κλάδους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Έτσι να προχωρήσουμε σε:
· Κήρυξη απεργιακής εβδομάδας με τριήμερη έως πενθήμερη απεργία (που θα περιλαμβάνει καταλήψεις, διαδηλώσεις) με Γ.Σ. τη τελευταία μέρα για συνέχιση της απεργία σε συντονισμό με τους άλλους κλάδους του δημοσίου και τη μετατροπή της σε γενική διακλαδική απεργία διαρκείας.
· Γ.Σ. τώρα σε όλους του συλλόγους Π.Ε. για προετοιμασία και ενίσχυσης αυτής της απεργίας, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, όπου θα εκφράσουν την αντίθεσή τους στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων και αξιολόγησης - χειραχώγησης, συγχωνεύσεις- καταργήσεις, την υποχρηματοδότηση, το «νέο σχολείο» της αγοράς και το νέο ρόλο του διευθυντή.
· Μετατροπή των σχολείων σε κέντρα αγώνα και έμπρακτης κοινωνικής – ταξικής αλληλεγγύης τόσο για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, όσο και για τα γενικότερα θέματα της αντίστασης στην καπιταλιστική βαρβαρότητα στη γειτονιά και σε συνεργασία με τους γονιούς και τους εργαζόμενους.
· Άμεση σύσκεψη για συντονισμό με τους άλλους εργαζομένους του δημόσιου και τους ιδιωτικού τομέα για τα θέματα της νέας απεχθούς δανειακής σύμβασης και του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ PLUS που η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου είναι έτοιμη να ψηφίσει.
· Η απεργία αυτή αποτελεί τη συμβολή της εκπαίδευσης στο γενικότερο ξεσηκωμό της εργαζόμενης πλειοψηφίας και στη πραγματοποίηση μιας γενικής πολιτικής απεργίας διαρκείας.
· Καλούμε όλους τους κλάδους, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τις επιτροπές αγώνα να συμβάλουν στην υλοποίηση αυτού του αγωνιστικού σχεδιασμού με βάση τις μαζικές διαδικασίες κάθε χώρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.