Την Παρασκευή 16-12 έγινε η συνάντηση του Δ.Σ του Συλλόγου μας με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος απάντησε και τοποθετήθηκε σε ερωτήσεις και θέματα τα οποία τέθηκαν από εμάς. Και απασχολούν τους συναδέλφους. [Οι ερωτήσεις αυτούσιες στο κείμενο, όπως αυτό κατατέθηκε στον ίδιο]. Η συνάντηση διήρκεσε δυόμισι ώρες περίπου καθώς τα θέματα ήταν πολλά.
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Κύριε Διευθυντή,
Η σημερινή μας παρουσία- συζήτηση- και το παρόν έγγραφο σκοπό έχουν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την αποσαφήνιση ερωτημάτων και διαδικασιών. Πεποίθησή μας είναι πως έχουμε υποχρέωση και καθήκον ως εκλεγμένα μέλη του συνδικαλιστικού κινήματος, να προβαίνουμε σε παρόμοιες δράσεις, στα πλαίσια της εκπροσώπησης των εκπαιδευτικών και της συλλογικής δράσης. Είναι δρόμος για τη δημοκρατία, η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων και θέσεων, καθώς και η γνωστοποίηση των προθέσεων. Αυτό, γίνεται μετά τη συγκρότησή μας σε σώμα, λίγες μέρες μετά τις εκλογικές αρχαιρεσίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Σικυώνας – Ξυλοκάστρου.
Θέματα για τα οποία ζητούμε απαντήσεις:
1. Βιβλία. Γνωρίζετε πως φέτος ξεκίνησε η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία!!!! Μάλιστα νωπές είναι ακόμα οι διαβεβαιώσεις στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, ότι τα βιβλία θα είναι στα σχολεία τέλος Σεπτεμβρίου, ή αρχές Νοεμβρίου κ.λ.π. Γνωρίζετε επίσης πως το γεγονός αυτό δημιούργησε σειρά προβλημάτων, στα σχολεία (που χωρίς λεφτά και μέσα) αναγκάστηκαν να φωτοτυπούν χιλιάδες φωτοτυπίες μέχρι και σήμερα, εκμηδενίζοντας και τα ελάχιστα χρήματα που είχαν τα σχολικά ταμεία, αλλά και καταστρέφοντας τα φωτοτυπικά τα οποία φυσικά δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τέτοιο και τόσο αριθμό φωτοτυπιών. Προβλήματα φυσικά δημιούργησε και το γεγονός της πώλησης των βιβλίων από τα βιβλιοπωλεία στους γονείς των μαθητών που εκτός των τόσων που κλήθηκαν να υποστούν και να πληρώσουν, οδηγήθηκαν και στα βιβλιοπωλεία. Κάποιοι άλλοι επέλεξαν την αναπαραγωγή σε τυπογραφεία κ.ο.κ.. Σημασία για μας τουλάχιστον έχει πως δυστυχώς λάθη και παραλείψεις άλλων, κλήθηκαν να πληρώσουν –για άλλη μια φορά- σχολικά ταμεία, εκπαιδευτικοί και γονείς. Πότε επιτέλους θα έχουν όλοι οι μαθητές όλων των τάξεων όλα τα βιβλία?
2. Εκκαθαριστικά Σημειώματα. Είναι γεγονός πως εδώ και πολλούς μήνες, αγνοούν οι εκπαιδευτικοί την ύπαρξη εκκαθαριστικών σημειωμάτων. Τώρα ιδιαίτερα με τις τόσες αλλαγές που κυριολεκτικά κανείς πια δε γνωρίζει πόσα παίρνει και γιατί, τώρα, η υπηρεσία δεν ενημερώνει ως οφείλει και ρητά ορίζει το θεσμικό πλαίσιο. Ζητούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται- άμεσα- να βρεθεί τρόπος ο κάθε εργαζόμενος εκπαιδευτικός να γνωρίζει υπεύθυνα – μέσω εκκαθαριστικού σημειώματος- πόσα πληρώνεται αλλά και πόσα πληρώνει. Κάτι το οποίο γίνεται με επιτυχία σε πολλές Διευθύνσεις και Περιφέρειες. Πότε λοιπόν θα αρχίσει η υπεύθυνη ενημέρωση κάθε εκπαιδευτικού (Μόνιμου, Αναπληρωτή) μέσω εκκαθαριστικού σημειώματος?
3. Εφαρμογή Θεσμικού πλαισίου. Γιατί δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο? Συγκεκριμένα: Α) Τόσο οι νόμοι που διέπουν τη λειτουργία του Ολοημέρου, όσο και η Υ.Α. «κανονισμός λειτουργίας σχολικών μονάδων», περιγράφουν με σαφήνεια πως ο αριθμός των διδασκόμενων μαθημάτων στα Ολοήμερα είναι έξι (6), εκτός του δασκάλου. Κάθε άλλο όμως εκτός αυτού εφαρμόζεται στα Ολοήμερα της περιοχής του συλλόγου μας. Μιλώντας για τα πολυθέσια σχολεία έχουν δύο ή τρείς το πολύ ειδικότητες και αυτό όχι το ίδιο σε όλα. Β) Γιατί ενώ προβλέπεται πως « ο εκπαιδευτικός εξαντλεί το ωράριό του στη σχολική μονάδα που υπηρετεί…» ,εδώ αυτό καταστρατηγείται και μάλιστα έχουμε περιπτώσεις που μάθημα ειδικότητας να διδάσκεται λιγότερες ώρες από όσες προβλέπεται? Γ) Γιατί ενώ σαφώς αναφέρεται «κανείς εκπαιδευτικός δεν μετακινείται (αποσπάται- μετατίθεται) εδώ δεν εφαρμόζεται? Φέτος και μέχρι την Τρίτη 8 Νοεμβρίου σε πολυθέσιο σχολείο για το λόγο αυτό (αποσπάστηκε εκπαιδευτικός χωρίς να αντικατασταθεί, γνωρίζοντας συνάμα η υπηρεσία πως ο άλλος εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας θα συνταξιοδοτηθεί)οι μαθητές δεν έκαναν μάθημα συγκεκριμένης ειδικότητας, με όσα αυτό συνεπάγεται. Δ) Τι ισχύει τελικά με το ωράριο των Διευθυντών των σχολείων? Πρόπερσι ίσχυε η λειτουργικότητα. Πέρυσι η οργανικότητα. Φέτος?? Θέση μας είναι πως ότι ισχύει: να ισχύει για ΟΛΟΥΣ και για ΠΑΝΤΑ. Ε) Τελικά η συμμετοχή στις εορταστικές εκδηλώσεις των μαθητών κάθε σχολείου (Πρωινού και Ολοημέρου), για την 27η Οκτωβρίου, την 17η Νοεμβρίου και την 24η Μαρτίου, είναι θέμα ερμηνείας!!!! των Π.Δ. 201 και 200 κατά Διεύθυνση και κατ΄έτος, ή αφορά ΟΛΟΥΣ το ίδιο και Πάντα? ΣΤ) Η συμμετοχή του Δασκάλου του Ολοημέρου στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, επιτρέπεται? Ζ) Είναι υποχρέωση του Δ/ντή του σχολείου να «καταμετρήσει ακριβώς με το αυτοκίνητό του ή με ότι τρόπο αυτός νομίζει» την απόσταση του μαθητή που μετακινείται και δικαιούται αποζημίωσης? Θέση μας είναι πως ο Δ/ντής βεβαιώνει προσυπογράφοντας τις σχετικές καταστάσεις που οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων εκδίδουν (όπως ο νόμος με σαφήνεια ορίζει) και όχι οι Δ/ντές και Πρ/νοι Δημοτικών και Νηπιαγωγείων.
4. Συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολικών μονάδων. Ποια είναι η θέση σας απέναντι στις φημολογούμενες νέες «συγχωνεύσεις-καταργήσεις» σχολικών μονάδων?
5. Αναπληρωτές Προϊστάμενοι- Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πως προχωρήσατε στον ορισμό? Υπάρχουν κριτήρια με τα οποία προχωρήσατε στους ορισμούς και αν ναι, ποια?
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Κύριε Διευθυντή,
Η σημερινή μας παρουσία- συζήτηση- και το παρόν έγγραφο σκοπό έχουν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την αποσαφήνιση ερωτημάτων και διαδικασιών. Πεποίθησή μας είναι πως έχουμε υποχρέωση και καθήκον ως εκλεγμένα μέλη του συνδικαλιστικού κινήματος, να προβαίνουμε σε παρόμοιες δράσεις, στα πλαίσια της εκπροσώπησης των εκπαιδευτικών και της συλλογικής δράσης. Είναι δρόμος για τη δημοκρατία, η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων και θέσεων, καθώς και η γνωστοποίηση των προθέσεων. Αυτό, γίνεται μετά τη συγκρότησή μας σε σώμα, λίγες μέρες μετά τις εκλογικές αρχαιρεσίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Σικυώνας – Ξυλοκάστρου.
Θέματα για τα οποία ζητούμε απαντήσεις:
1. Βιβλία. Γνωρίζετε πως φέτος ξεκίνησε η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία!!!! Μάλιστα νωπές είναι ακόμα οι διαβεβαιώσεις στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, ότι τα βιβλία θα είναι στα σχολεία τέλος Σεπτεμβρίου, ή αρχές Νοεμβρίου κ.λ.π. Γνωρίζετε επίσης πως το γεγονός αυτό δημιούργησε σειρά προβλημάτων, στα σχολεία (που χωρίς λεφτά και μέσα) αναγκάστηκαν να φωτοτυπούν χιλιάδες φωτοτυπίες μέχρι και σήμερα, εκμηδενίζοντας και τα ελάχιστα χρήματα που είχαν τα σχολικά ταμεία, αλλά και καταστρέφοντας τα φωτοτυπικά τα οποία φυσικά δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τέτοιο και τόσο αριθμό φωτοτυπιών. Προβλήματα φυσικά δημιούργησε και το γεγονός της πώλησης των βιβλίων από τα βιβλιοπωλεία στους γονείς των μαθητών που εκτός των τόσων που κλήθηκαν να υποστούν και να πληρώσουν, οδηγήθηκαν και στα βιβλιοπωλεία. Κάποιοι άλλοι επέλεξαν την αναπαραγωγή σε τυπογραφεία κ.ο.κ.. Σημασία για μας τουλάχιστον έχει πως δυστυχώς λάθη και παραλείψεις άλλων, κλήθηκαν να πληρώσουν –για άλλη μια φορά- σχολικά ταμεία, εκπαιδευτικοί και γονείς. Πότε επιτέλους θα έχουν όλοι οι μαθητές όλων των τάξεων όλα τα βιβλία?
2. Εκκαθαριστικά Σημειώματα. Είναι γεγονός πως εδώ και πολλούς μήνες, αγνοούν οι εκπαιδευτικοί την ύπαρξη εκκαθαριστικών σημειωμάτων. Τώρα ιδιαίτερα με τις τόσες αλλαγές που κυριολεκτικά κανείς πια δε γνωρίζει πόσα παίρνει και γιατί, τώρα, η υπηρεσία δεν ενημερώνει ως οφείλει και ρητά ορίζει το θεσμικό πλαίσιο. Ζητούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται- άμεσα- να βρεθεί τρόπος ο κάθε εργαζόμενος εκπαιδευτικός να γνωρίζει υπεύθυνα – μέσω εκκαθαριστικού σημειώματος- πόσα πληρώνεται αλλά και πόσα πληρώνει. Κάτι το οποίο γίνεται με επιτυχία σε πολλές Διευθύνσεις και Περιφέρειες. Πότε λοιπόν θα αρχίσει η υπεύθυνη ενημέρωση κάθε εκπαιδευτικού (Μόνιμου, Αναπληρωτή) μέσω εκκαθαριστικού σημειώματος?
3. Εφαρμογή Θεσμικού πλαισίου. Γιατί δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο? Συγκεκριμένα: Α) Τόσο οι νόμοι που διέπουν τη λειτουργία του Ολοημέρου, όσο και η Υ.Α. «κανονισμός λειτουργίας σχολικών μονάδων», περιγράφουν με σαφήνεια πως ο αριθμός των διδασκόμενων μαθημάτων στα Ολοήμερα είναι έξι (6), εκτός του δασκάλου. Κάθε άλλο όμως εκτός αυτού εφαρμόζεται στα Ολοήμερα της περιοχής του συλλόγου μας. Μιλώντας για τα πολυθέσια σχολεία έχουν δύο ή τρείς το πολύ ειδικότητες και αυτό όχι το ίδιο σε όλα. Β) Γιατί ενώ προβλέπεται πως « ο εκπαιδευτικός εξαντλεί το ωράριό του στη σχολική μονάδα που υπηρετεί…» ,εδώ αυτό καταστρατηγείται και μάλιστα έχουμε περιπτώσεις που μάθημα ειδικότητας να διδάσκεται λιγότερες ώρες από όσες προβλέπεται? Γ) Γιατί ενώ σαφώς αναφέρεται «κανείς εκπαιδευτικός δεν μετακινείται (αποσπάται- μετατίθεται) εδώ δεν εφαρμόζεται? Φέτος και μέχρι την Τρίτη 8 Νοεμβρίου σε πολυθέσιο σχολείο για το λόγο αυτό (αποσπάστηκε εκπαιδευτικός χωρίς να αντικατασταθεί, γνωρίζοντας συνάμα η υπηρεσία πως ο άλλος εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας θα συνταξιοδοτηθεί)οι μαθητές δεν έκαναν μάθημα συγκεκριμένης ειδικότητας, με όσα αυτό συνεπάγεται. Δ) Τι ισχύει τελικά με το ωράριο των Διευθυντών των σχολείων? Πρόπερσι ίσχυε η λειτουργικότητα. Πέρυσι η οργανικότητα. Φέτος?? Θέση μας είναι πως ότι ισχύει: να ισχύει για ΟΛΟΥΣ και για ΠΑΝΤΑ. Ε) Τελικά η συμμετοχή στις εορταστικές εκδηλώσεις των μαθητών κάθε σχολείου (Πρωινού και Ολοημέρου), για την 27η Οκτωβρίου, την 17η Νοεμβρίου και την 24η Μαρτίου, είναι θέμα ερμηνείας!!!! των Π.Δ. 201 και 200 κατά Διεύθυνση και κατ΄έτος, ή αφορά ΟΛΟΥΣ το ίδιο και Πάντα? ΣΤ) Η συμμετοχή του Δασκάλου του Ολοημέρου στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, επιτρέπεται? Ζ) Είναι υποχρέωση του Δ/ντή του σχολείου να «καταμετρήσει ακριβώς με το αυτοκίνητό του ή με ότι τρόπο αυτός νομίζει» την απόσταση του μαθητή που μετακινείται και δικαιούται αποζημίωσης? Θέση μας είναι πως ο Δ/ντής βεβαιώνει προσυπογράφοντας τις σχετικές καταστάσεις που οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων εκδίδουν (όπως ο νόμος με σαφήνεια ορίζει) και όχι οι Δ/ντές και Πρ/νοι Δημοτικών και Νηπιαγωγείων.
4. Συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολικών μονάδων. Ποια είναι η θέση σας απέναντι στις φημολογούμενες νέες «συγχωνεύσεις-καταργήσεις» σχολικών μονάδων?
5. Αναπληρωτές Προϊστάμενοι- Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πως προχωρήσατε στον ορισμό? Υπάρχουν κριτήρια με τα οποία προχωρήσατε στους ορισμούς και αν ναι, ποια?
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Βιβλία
Γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της έλλειψης των βιβλίων. Παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει πολλά λάθη και πρέπει να αποδοθούν ευθύνες. Παρόλα αυτά μέχρι αυτή τη στιγμή έχει δοθεί το 80% των βιβλίων καθώς και τα βιβλία των Αγγλικών της Γ τάξης και πιστεύει πως στις αρχές της χρονιάς θα έχουν έρθει όλα.
Εκκαθαριστικά σημειώματα.
Εμμένει στην απόφασή του να ενημερώνονται οι συνάδελφοι μόνο ηλεκτρονικά. Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει επικυρωμένο εκκαθαριστικό μπορεί να το εκδώσει η Διεύθυνση. Χαρακτήρισε τη σχετική επιστολή του συλλόγου επικοινωνιακή. Υποστήριξε πως υπάρχει θέμα προσωπικών δεδομένων λόγω Α.Φ.Μ.
Ηλεκτρονική αλληλογραφία
Είναι πολλά τα mail που φτάνουν στα σχολεία από τη διεύθυνση και μάλιστα πολλά από αυτά ζητούν απάντηση άμεση. Θεωρεί ότι πρέπει να στέλνει τα πάντα σχεδόν, και όχι να τα λογοκρίνει. Ξαναστέλνει όσα έχουν κάποια παράλειψη ή λάθος. Για όσα ζητούν άμεση απάντηση, δεν είναι υπεύθυνος αυτός, αλλά οι ανώτεροι οι οποίοι πιέζουν κι αυτοί.
Αιμοδοτικές άδειες
Θέλει να έχει τον κατάλογο με τα ονόματα των αιμοδοτών. Οι αιμοδότες μπορούν να κάνουν χρήση της άδειας τους μέχρι τη λήξη του έτους.(από 1-1 μέχρι 31-12).
Ομάδες σχολείων
Δημιουργήθηκαν ευέλικτες ομάδες σύμφωνα με την πρόταση που έγινε από το σύλλογο.
Συγχωνεύσεις- καταργήσεις – επαναλειτουργία σχολείων
Κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εγκύκλιος που να ζητάει συγχωνεύσεις ,καταργήσεις ή υποβιβασμούς σχολείων. Η κατάσταση που επικρατεί τώρα στα σχολεία: Μουλκίου, Δερβενίου ,Καλλιάνων και 4ου Ξυλοκάστρου, είναι «με αναστολή για ένα έτος». Οι συνάδελφοι που τοποθετήθηκαν στα «νέα»σχολεία που ανεστάλη η λειτουργία τους ταλαιπωρήθηκαν αλλά τους δόθηκε η ευκαιρία να τοποθετηθούν, έστω και προσωρινά, όσο καλύτερα γίνεται. Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων τον βρίσκουν σύμφωνο ως διευθυντή αλλά και ως δάσκαλο. Σίγουρα υπήρξαν προβλήματα ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων: Μουλκίου, Δερβενίου ,Καλλιάνων και του 4ου Ξυλοκάστρου. Αυτά δημιουργήθηκαν γιατί καθυστέρησε η δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ. Τα προβλήματα των συναδέλφων αυτών είναι σεβαστά και έγινε προσπάθεια μέσω των ομάδων σχολείων και των όμορων αυτών να βοηθηθούν. Πιστεύει πως μέσω των μεταθέσεων θα αποκατασταθούν τα όποια προβλήματα. Μετά μπορεί να ζητηθεί και βελτίωση θέσης με απόσπαση. Δεν έχει προχωρήσει σε καμία προετοιμασία για νέες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Δεν προχώρησε σε προαγωγές- υποβιβασμούς σχολικών μονάδων, γιατί αυτές γίνονται μόνο αν υπάρχει σχετικό έγγραφο του υπουργείου!!!!. Δεν μπορεί να προχωρήσει αυτό το θέμα, αν δεν πάρει σχετικό έγγραφο.
Οι θέσεις των διευθυντών στα σχολεία που υποβιβάστηκαν.(Μουλκίου ως 4θέσιο και Δεβενίου επίσης.) Ναι, υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αλλά είναι μέσα στα αναμενόμενα.!!!! Μπορεί σε οποιοδήποτε σχολείο κατά τη διάρκεια της τετράχρονης θητείας του Δ/ντή να γίνει μείωση της Οργανικότητας, λόγω μείωσης του αριθμού των μαθητών.
Σχολείο Καλλιάνων
Στην παρατήρηση του προέδρου πως η κατάσταση στο σχολείο αυτό ήταν και παραμένει εν μέρει απαράδεκτη για τους συναδέλφους αλλά και για τους μαθητές και ότι δεν έχει δοθεί η βοήθεια που χρειάζονται ούτε από την περιφέρεια ούτε από την διεύθυνση απάντησε πως υπάρχουν διαδικασίες σε εξέλιξη. Υποστήριξε πως έχει δοθεί μεγάλη στήριξη προς το σχολείο από τον ίδιο προσωπικά στέλνοντας δασκάλους και ότι άλλο χρειάστηκε η διευθύντρια. Υπήρχε πρόβλημα με το δήμο γιατί ήθελε να κρατήσει το Γυμνάσιο και οι αίθουσες δόθηκαν στο δημοτικό μετά από παρέμβαση εισαγγελέα, στον οποίο προσέφυγε. Αυτή τη στιγμή η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί δηλ. η μεταφορά των μαθητών γίνεται κανονικά, έγιναν τουαλέτες, δόθηκαν οι τρεις μεγάλες αίθουσες και το γυμνάσιο κράτησε τις τρεις μικρότερες κλπ. Ο Περιφερειακός Διευθυντής, έχει κάνει ότι πρέπει και αυτό θα φανεί στο μέλλον!!!
Χαρτιά για εκδρομές
Ζητά έγκαιρη και λεπτομερή ενημέρωση γιατί φτάνουν πολλά χαρτιά με ελλιπή και λανθασμένα στοιχεία τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Πρέπει να είμαστε πολλοί προσεκτικοί με τον αριθμό των μαθητών στα λεωφορεία.
Συμμετοχή Δασκάλου ολοήμερου σε εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ο δάσκαλος του Ολοήμερου συμμετέχει στις εκδρομές του πρωινού προγράμματος όταν συμμετέχει όλο το σχολείο και επιστρέφει μετά τη λήξη του πρώτου δίωρου του ολοήμερου.
ΩΡΕΣ Δ/ΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Για τις ώρες του διευθυντή ισχύει η οργανικότητα του σχολείου. Όπου υπάρχει δυνατότητα και ευκαιρία μειώνονται οι ώρες του διευθυντή. Είναι πρακτικό το θέμα και αυτό συμβαίνει κυρίως στην Ανατ. Κορινθία που υπάρχουν περισσότερα σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος και περισσεύουν περισσότερες ώρες .
Διαφορετικό ωράριο σε σχολεία (ώρες ειδικοτήτων στα Ολοήμερα)
Εκκαθαριστικά σημειώματα.
Εμμένει στην απόφασή του να ενημερώνονται οι συνάδελφοι μόνο ηλεκτρονικά. Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει επικυρωμένο εκκαθαριστικό μπορεί να το εκδώσει η Διεύθυνση. Χαρακτήρισε τη σχετική επιστολή του συλλόγου επικοινωνιακή. Υποστήριξε πως υπάρχει θέμα προσωπικών δεδομένων λόγω Α.Φ.Μ.
Ηλεκτρονική αλληλογραφία
Είναι πολλά τα mail που φτάνουν στα σχολεία από τη διεύθυνση και μάλιστα πολλά από αυτά ζητούν απάντηση άμεση. Θεωρεί ότι πρέπει να στέλνει τα πάντα σχεδόν, και όχι να τα λογοκρίνει. Ξαναστέλνει όσα έχουν κάποια παράλειψη ή λάθος. Για όσα ζητούν άμεση απάντηση, δεν είναι υπεύθυνος αυτός, αλλά οι ανώτεροι οι οποίοι πιέζουν κι αυτοί.
Αιμοδοτικές άδειες
Θέλει να έχει τον κατάλογο με τα ονόματα των αιμοδοτών. Οι αιμοδότες μπορούν να κάνουν χρήση της άδειας τους μέχρι τη λήξη του έτους.(από 1-1 μέχρι 31-12).
Ομάδες σχολείων
Δημιουργήθηκαν ευέλικτες ομάδες σύμφωνα με την πρόταση που έγινε από το σύλλογο.
Συγχωνεύσεις- καταργήσεις – επαναλειτουργία σχολείων
Κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εγκύκλιος που να ζητάει συγχωνεύσεις ,καταργήσεις ή υποβιβασμούς σχολείων. Η κατάσταση που επικρατεί τώρα στα σχολεία: Μουλκίου, Δερβενίου ,Καλλιάνων και 4ου Ξυλοκάστρου, είναι «με αναστολή για ένα έτος». Οι συνάδελφοι που τοποθετήθηκαν στα «νέα»σχολεία που ανεστάλη η λειτουργία τους ταλαιπωρήθηκαν αλλά τους δόθηκε η ευκαιρία να τοποθετηθούν, έστω και προσωρινά, όσο καλύτερα γίνεται. Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων τον βρίσκουν σύμφωνο ως διευθυντή αλλά και ως δάσκαλο. Σίγουρα υπήρξαν προβλήματα ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων: Μουλκίου, Δερβενίου ,Καλλιάνων και του 4ου Ξυλοκάστρου. Αυτά δημιουργήθηκαν γιατί καθυστέρησε η δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ. Τα προβλήματα των συναδέλφων αυτών είναι σεβαστά και έγινε προσπάθεια μέσω των ομάδων σχολείων και των όμορων αυτών να βοηθηθούν. Πιστεύει πως μέσω των μεταθέσεων θα αποκατασταθούν τα όποια προβλήματα. Μετά μπορεί να ζητηθεί και βελτίωση θέσης με απόσπαση. Δεν έχει προχωρήσει σε καμία προετοιμασία για νέες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Δεν προχώρησε σε προαγωγές- υποβιβασμούς σχολικών μονάδων, γιατί αυτές γίνονται μόνο αν υπάρχει σχετικό έγγραφο του υπουργείου!!!!. Δεν μπορεί να προχωρήσει αυτό το θέμα, αν δεν πάρει σχετικό έγγραφο.
Οι θέσεις των διευθυντών στα σχολεία που υποβιβάστηκαν.(Μουλκίου ως 4θέσιο και Δεβενίου επίσης.) Ναι, υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αλλά είναι μέσα στα αναμενόμενα.!!!! Μπορεί σε οποιοδήποτε σχολείο κατά τη διάρκεια της τετράχρονης θητείας του Δ/ντή να γίνει μείωση της Οργανικότητας, λόγω μείωσης του αριθμού των μαθητών.
Σχολείο Καλλιάνων
Στην παρατήρηση του προέδρου πως η κατάσταση στο σχολείο αυτό ήταν και παραμένει εν μέρει απαράδεκτη για τους συναδέλφους αλλά και για τους μαθητές και ότι δεν έχει δοθεί η βοήθεια που χρειάζονται ούτε από την περιφέρεια ούτε από την διεύθυνση απάντησε πως υπάρχουν διαδικασίες σε εξέλιξη. Υποστήριξε πως έχει δοθεί μεγάλη στήριξη προς το σχολείο από τον ίδιο προσωπικά στέλνοντας δασκάλους και ότι άλλο χρειάστηκε η διευθύντρια. Υπήρχε πρόβλημα με το δήμο γιατί ήθελε να κρατήσει το Γυμνάσιο και οι αίθουσες δόθηκαν στο δημοτικό μετά από παρέμβαση εισαγγελέα, στον οποίο προσέφυγε. Αυτή τη στιγμή η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί δηλ. η μεταφορά των μαθητών γίνεται κανονικά, έγιναν τουαλέτες, δόθηκαν οι τρεις μεγάλες αίθουσες και το γυμνάσιο κράτησε τις τρεις μικρότερες κλπ. Ο Περιφερειακός Διευθυντής, έχει κάνει ότι πρέπει και αυτό θα φανεί στο μέλλον!!!
Χαρτιά για εκδρομές
Ζητά έγκαιρη και λεπτομερή ενημέρωση γιατί φτάνουν πολλά χαρτιά με ελλιπή και λανθασμένα στοιχεία τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Πρέπει να είμαστε πολλοί προσεκτικοί με τον αριθμό των μαθητών στα λεωφορεία.
Συμμετοχή Δασκάλου ολοήμερου σε εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ο δάσκαλος του Ολοήμερου συμμετέχει στις εκδρομές του πρωινού προγράμματος όταν συμμετέχει όλο το σχολείο και επιστρέφει μετά τη λήξη του πρώτου δίωρου του ολοήμερου.
ΩΡΕΣ Δ/ΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Για τις ώρες του διευθυντή ισχύει η οργανικότητα του σχολείου. Όπου υπάρχει δυνατότητα και ευκαιρία μειώνονται οι ώρες του διευθυντή. Είναι πρακτικό το θέμα και αυτό συμβαίνει κυρίως στην Ανατ. Κορινθία που υπάρχουν περισσότερα σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος και περισσεύουν περισσότερες ώρες .
Διαφορετικό ωράριο σε σχολεία (ώρες ειδικοτήτων στα Ολοήμερα)
Η διάθεση του συναδέλφου σε άλλο σχολείο γίνεται με κριτήρια που να βολεύουν όσο το δυνατό περισσότερο το συνάδελφο.
Συμπλήρωση ωρών στο σχολείο που ανήκει.
Συμπλήρωση ωρών στο σχολείο που ανήκει.
Η λογική της διεύθυνσης είναι να καλύπτεται πρώτα το πρωινό πρόγραμμα και μετά το ολοήμερο.
Έτσι ένας συνάδελφος ειδικότητας μπορεί να κάνει 12 ώρες σε ένα σχολείο και 12 ώρες σε ένα άλλο και όχι να συμπληρώνει τις ώρες του στο ολοήμερο του πρώτου και λιγότερες ώρες σε κάποιο άλλο.
Ειδικό σχολείο Συκιάς.
Έτσι ένας συνάδελφος ειδικότητας μπορεί να κάνει 12 ώρες σε ένα σχολείο και 12 ώρες σε ένα άλλο και όχι να συμπληρώνει τις ώρες του στο ολοήμερο του πρώτου και λιγότερες ώρες σε κάποιο άλλο.
Ειδικό σχολείο Συκιάς.
Οι εργολάβοι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν εργασίες, με το νέο έτος. Αυτές θα αφορούν τις τουαλέτες και το ποσό που δόθηκε είναι 36.000€. Τα παιδιά πρέπει να μπουν και οι υπόλοιπες εργασίες μπορούν να γίνουν μετά. Θα λειτουργήσει με 2-3 θέσεις δασκάλων. Είναι μικρός ο αριθμός των μαθητών, δεν δικαιολογεί 6θέσιο.
Για τα Ολοήμερα:
Για τα Ολοήμερα:
Είναι 4 τα μαθήματα ειδικοτήτων που πρέπει να διδάσκονται. Όπου μπορεί η υπηρεσία και αν υπάρχει ευχέρεια το εφαρμόζει.
Για το θέμα της μη μετακίνησης συν/φων εάν δεν αντικατασταθούν:
« το εφαρμόσαμε για όσους ήταν για εκτός ΠΥΣΠΕ, όμως εντός προτάσσουμε το συμφέρον του συναδέλφου!!! Επίσης υπήρξαν προβλήματα επειδή κάποιοι (που διορίστηκαν) παραιτήθηκαν.
Εφαρμογή Π.Δ. 201 σχετικά με τις Εθνικές Γιορτές.
Στις 27 Οκτωβρίου και στις 24 Μαρτίου, τα Ολοήμερα ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ. Και αυτό γιατί, οι μέρες αυτές δεν αναφέρονται ως αργίες που τα Ολοήμερα παραμένουν κλειστά!!!
Υποχρεώσεις Δ/ντών Σχολείων.
Εφαρμογή Π.Δ. 201 σχετικά με τις Εθνικές Γιορτές.
Στις 27 Οκτωβρίου και στις 24 Μαρτίου, τα Ολοήμερα ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ. Και αυτό γιατί, οι μέρες αυτές δεν αναφέρονται ως αργίες που τα Ολοήμερα παραμένουν κλειστά!!!
Υποχρεώσεις Δ/ντών Σχολείων.
Ο Δ/ντής κάθε σχολικής μονάδας είναι υποχρεωμένος να καταμετρήσει με το αυτοκίνητό του την απόσταση του μαθητή που μεταφέρεται (από το σπίτι του μέχρι το σχολείο). « Η Διοίκηση έχει δύο στάδια. Προληπτικό και κατασταλτικό. Στα πλαίσια λοιπόν αυτά ναι, ο Διευθυντής είναι υποχρεωμένος προκειμένου να βεβαιώσει την απόσταση να καταμετρήσει με το αυτοκίνητό του και να επιβεβαιώσει έτσι το σχετικό έγγραφο των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου.!!!!!
Τοποθέτηση Αναπληρωτών Πρ/νων και Δ/ντή Εκπαίδευσης.
Η τοποθέτηση των αναπληρωτών Πρ/νων και του Δ/ντή Εκπαίδευσης έγινε με κριτήριο την εμπειρία!!! και αν μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτή τη θέση.!!! Είναι δικαίωμα που έχει ο Δ/ντής Εκπαίδευσης.
Επιπλέον ο Διευθυντής Π.Ε είπε ότι πρέπει να συζητηθεί η δημιουργία ενός Συλλόγου σε όλο το νομό, μια που πλέον καταργούνται τα γραφεία. Κοινός σύλλογος , κοινά προβλήματα.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ζήτησε επίσης από το Δ/ντή Π.Ε. να έρχεται πρώτα σε συνεννόηση με το Σύλλογο, και μετά να προχωρεί σε Προώθηση- κοινοποίηση εγγράφων μας σε άλλους.
Οι Ερωτήσεις έγιναν. Απαντήσεις δόθηκαν.
Τοποθέτηση Αναπληρωτών Πρ/νων και Δ/ντή Εκπαίδευσης.
Η τοποθέτηση των αναπληρωτών Πρ/νων και του Δ/ντή Εκπαίδευσης έγινε με κριτήριο την εμπειρία!!! και αν μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτή τη θέση.!!! Είναι δικαίωμα που έχει ο Δ/ντής Εκπαίδευσης.
Επιπλέον ο Διευθυντής Π.Ε είπε ότι πρέπει να συζητηθεί η δημιουργία ενός Συλλόγου σε όλο το νομό, μια που πλέον καταργούνται τα γραφεία. Κοινός σύλλογος , κοινά προβλήματα.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ζήτησε επίσης από το Δ/ντή Π.Ε. να έρχεται πρώτα σε συνεννόηση με το Σύλλογο, και μετά να προχωρεί σε Προώθηση- κοινοποίηση εγγράφων μας σε άλλους.
Οι Ερωτήσεις έγιναν. Απαντήσεις δόθηκαν.
Συμπεράσματα??? ΔΙΚΑ ΣΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια, τα οποία δεν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Σχόλια με προσωπικές αναφορές, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, απορρίπτονται.